تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۰
جالب است ۰
رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، امروز (دوشنبه) گفت، بیش از ۶۵ درصد از شهروندان این کشور طی همه‌پرسی که در ۲۷ فوریه (۸ اسفند) برگزار شد، به اصلاحات قانون اساسی رای مثبت دادند.
موافقت ۶۵ درصدی مردم بلاروس با تصویب اصلاحات قانون اساسی
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، ۶۵.۱۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی به نفع تصویب اصلاحات و الحاقات قانون‌اساسی بلاروس رای دادند. ۱۰.۰۷ درصد از شرکت‌کنندگان نیز با تصویب این اصلاحات مخالفت کردند.
بر اساس قانون اساسی بلاروس، اگر بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در یک همه‌پرسی، به نفع یک تصمیم بخصوص رای دهند، موضوع مورد نظر تصویب خواهد شد.
میزان مشارکت در همه‌پرسی روز یکشنبه بلاروس بیش از ۷۸ درصد برآورد شده و تصمیم اتخاذ شده در این همه‌پرسی، ۱۰ روز پس از انتشار رسمی نتایج لازم‌الاجرا خواهد بود.
الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس که در بحبوحه تحریم‌های فلج‌کننده غرب علیه دولتش به دلیل سرکوب اعتراض‌های داخلی، بیش از پیش به روسیه نزدیک‌ شده است، پیش‌تر گفته بود، مطمئن است که مردم کشورش از این اصلاحات که به او اجازه باقی‌ماندن در قدرت تا سال ۲۰۳۵ را می‌دهد، حمایت می‌کنند.
این اصلاحات همچنین وضعیت بی‌طرف بلاروس را لغو کرده و راه را برای همکاری نظامی قوی‌تر این کشور با روسیه هموار می‌کند. روسیه پیش‌تر نیروهایی را به بهانه مانورهای نظامی در خاک بلاروس مستقر کرده و سپس با آغاز حمله به اوکراین از بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند)، آن‌ها را وارد خاک اوکراین کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcc.1q0a2bqe4la82.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین