تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۴
جالب است ۰
وزارت دفاع بلاروس برای سنجش میزان آمادگی نیروهای خود اقدام به برگزاری رزمایشی در نزدیکی مرز با اوکراین کرده است.
برگزاری رزمایش بزرگ بلاروس در مرز با اوکراین
به گزارش مردم فردا،مقامات دفاعی بلاروس سه شنبه شب اعلام کردند که نیروهای مسلح این کشور رزمایش‌ سه روزه‌ای را در امتداد مرز مشترک با اوکراین در تلاش برای ارزیابی آمادگی نیروهای خود خود آغاز کرده‌اند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد که این رزمایش قرار است از ۱۲ تا ۱۴ ژوئیه (سه شنبه ۲۱ تیر تا پنجشنبه ۲۳ تیر) ادامه داشته باشد و آمادگی نیروها را برای انجام وظایف رزمی ارزیابی خواهد کرد.این رزمایش در منطقه «گومل» برگزار خواهد شد که با اوکراین در منطقه‌ای هم مرز است.

وزارت دفاع بلاروس گفت که این تمرین نظامی نه تنها آمادگی واحدهای نظامی در منطقه را ارزیابی، بلکه مسائل ایجاد و عملکرد سامانه‌های ارتباطی را بررسی می‌کند. آموزش تاکتیکی و ویژه اتوسط سرلشکر «اولگ میشچنکو» رئیس اداره ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس نظارت خواهد شد.

اعلام تازه‌ترین رزمایش نظامی بلاروس نزدیک مرز شمالی اوکراین تنها یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که مینسک اعلام کرد نیروهایش آموزش آمادگی رزمی را آغاز کرده‌اند

در اوایل ژوئن، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، گفت که تهدید حمله زمینی بلاروس در حمایت از روسیه بسیار کم است، اما خاطرنشان کرد که اوکراین "برای تمام خطرات تهاجم آماده می‌شود.

زلنسکی در حالی مسکو را به تلاش برای کشاندن مینسک به جنگ متهم کرده، که مقامات غربی بر این باورند که «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، تنها رهبر اروپایی حامی مسکو، در حال تلاش برای ورود به جنگ و حمایت بی‌دریغ  از «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه است.

لوکاشنکو اوایل تیتر ماه اعلام کرده بود که تداوم محاصره «کالینینگراد» توسط لیتوانی در حکم «اعلام جنگ غیررسمی» است. وی همچنین بارها در مورد پروازهای هواپیماهای ایالات متحده و ناتو که در حال حمل کلاهک اتمی هستند، ابراز نگرانی کرده است. پیش‌تر در برخی خبرها آمد که رئیس‌جمهور بلاروس از مسکو خواسته سلاح اتمی در بلاروس مستقر کند.

رئیس‌جمهور بلاروس  روز سه شنبه در مراسم تجلیل از فارغ‌التحصیلان مدارس نظامی و افسران عالی‌رتبه از سیاست غرب انتقاد کرد و درباره پیامد آن هشدار داد.
https://mardomefarda.ir/vdcj.mehfuqeoisfzu.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین