تاریخ انتشار :شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۴
جالب است ۰
رئیس جمهور بلاروس محاصره کالینینگراد از سوی لیتوانی را در حکم اعلام جنگ غیررسمی خواند.
لوکاشنکو: محاصره کالینینگراد توسط لیتوانی اعلام جنگ است
به گزارش مردم فردا،«آلکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که تداوم محاصره «کالینینگراد»  در غرب روسیه توسط لیتوانی در حکم «اعلام جنگ غیررسمی» است.
بر اساس این گزارش، لیتوانی از ورود کالاهایی نظیر زغال‌سنگ، فلزات، مصالح ساختمانی و فناوری‌های پیشرفته به منطقه کالینینگراد ممانعت کرده است. وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که در همین رابطه سفیر لیتوانی احضار شده و از این کشور خواسته شده فوراً ممنوعیت ترانزیت کالا به کالینینگراد برداشته شود
دولت روسیه نیز از لیتوانی درخواست کرده، به قطع «تحریک‌آمیز» جریان تردد به این بخش از روسیه خاتمه دهد و در غیر این صورت مسکو از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد.
دولت لیتوانی روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد، ممانعت از رسیدن کالاهای روسی به منطقه کالینینگراد مطابق با تحریم‌های اعلام شده علیه روسیه انجام گرفته است. از زمان شروع جنگ اوکراین، کشورهای غربی چند بسته تحریمی سنگین علیه روسیه اعمال کرده و به حمایت مالی و نظامی از کی‌یف پرداخته‌اند.
«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در واکنش به این اقدام تاکید کرد که مسکو به زودی به تصمیم  برای اعلام محاصره حمل‌و‌نقل منطقه کالینینگراد پاسخ خواهد داد و مردم لیتوانی به طور جدی عواقب این اقدامات را احساس خواهند کرد.
کالینینگراد  درمنطقه بالتیک بین کشورهای لیتوانی و لهستان واقع شده است. کرملین بارها اعلام کرده بود که قصد دارد در کالینینگراد سامانه موشکی اسکندر را مستقر کند تا با سامانه دفاعی موشکی آمریکا و ناتو در اروپای شرقی مقابله کند. این منطقه به دژ  موشکی روسیه نیز شهرت دارد.
«ویکتور خرنین» وزیر دفاع بلاروس نیز به تازگی اظهار داشته  که رزمایش‌های  مهم ناتو که قرار است در شرق اروپا  در لیتوانی، لتونی و لهستان برگزار شود شرق اروپا را به عرصه عملیات نظامی احتمالی تبدیل کند . 
وی در ادامه گفت: «ناتو درصدد است تا رزمایشی را نیز در دریای بالتیک و دریای شمال برگزار کند. ناتو قصد دارد تا کشورهای شرق اروپا را به عرصه‌ای برای عملیات نظامی احتمالی تبدیل کند.»
https://mardomefarda.ir/vdch.xnwt23nzxftd2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین