تاریخ انتشار :شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
یک مقام مصری در سخنانی «مذاکره» را تنها راه دستیابی به توافق برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اعلام کرد.
مصر: تنها راه ورود کمک‌ها به غزه مذاکره است
به گزارش مردم فردا،«ضیاء رشوان» رئیس هیات کل اطلاع‌رسانی مصر در این باره گفت: هیچ راهی جز مذاکره برای دریافت مجوز ورود کمک‌ها به غزه وجود ندارد.

رشوان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره افزود: اگر هر یک از طرف‌های عربی ایده‌ای برای وارد کردن کمک به غزه با اجبار و زور دارد، آن را به اتحادیه عرب ارائه کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تقلای رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به خارج از سرزمین فلسطین و به ویژه سینای مصر از طریق حمله زمینی به استان «رفح» در جنوب نوار غزه نیز تاکید کرد: هرگونه کوچاندن فلسطینی‌ها یا سوق دادن آنها برای ورود به مصر تهدیدی برای امنیت ملی ما است.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر یکشنبه ۲۲ بهمن اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

این مقام مصری همچنین خاطرنشان کرد که کشورش کوچ اجباری را نوعی جنایت جنگی می‌داند.

رشوان در این باره افزود: هیچ طرفی در جهان جز اسرائیل کوچ اجباری را نمی‌پذیرد.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.
https://mardomefarda.ir/vdcizpar.t1apu2bcct.html
منبع : ایسنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین