تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
جالب است ۰
مسؤولان مصری آمادگی خود را برای استقبال از تعدادی از فلسطینی‌های دارای جراحات سنگین و افراد دوتابعیتی از گذرگاه رفح اعلام کردند.
موافقت مصر با انتقال زخمی‌های غزه و دوتابعیتی‌ها از گذرگاه رفح
به گزارش مردم فردا،برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفتند که مقامات مصری اعلام آمادگی کردند که امروز چهارشنبه میزبان تعدادی از فلسطینی‌های زخمی و افراد دارای تابعیت خارجی باشند که از گذرگاه زمینی رفح به این کشور منتقل می‌شوند.

اداره کل گذرگاه‌ها و مرزهای فلسطین در این خصوص اعلام کرد، ۸۱ فلسطینی دارای جراحات سنگین در بیمارستان‌های مصر تحت مداوا قرار خواهند گرفت.

یک منبع آگاه به المیادین گفت: درباره خروج تعدادی از فلسطینی‌های زخمی و دو تابعیتی از طریق گذرگاه رفح توافق شد.

برخی منابع پزشکی و امنیتی مصر سه‌شنبه تاکید کرد که مقامات این کشور آماده هستند چهارشنبه از طریق گذرگاه مرزی رفح میزبان تعدادی از فلسطینی‌های زخمی باشند.

یک مسؤول پزشکی در شهر العریش مصر ضمن اعلام بیمارستان‌هایی که زخمی‌ها به آنجا منتقل خواهند شد، اظهار کرد: تیم‌های پزشکی در گذرگاه رفح حضور خواهند یافت تا افراد زخمی و آسیب‌دیده را به محض عبور از مرز معاینه کنند.

این مسؤول در ادامه از برپایی اولین بیمارستان میدانی در شهر شیخ زوید در فاصله ۱۵ کیلومتری رفح، به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع برای استقبال از فلسطینی‌ها به محض ورودشان به مصر  خبر داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این رابطه گفت: آمریکا پیشرفت بسیار خوبی در طول چند ساعت گذشته داشته و امیدواریم که هر توافقی که حاصل می‌شود، امکان خروج شهروندان آمریکایی و خانواده‌هایشان (از غزه) و نیز دیگر اتباع خارجی را فراهم کند.

میلر تاکید کرد: آمریکا به محض دریافت اطلاعات در این خصوص به شهروندان خود ابلاغ خواهد کرد که خود را به گذرگاه رفح برسانند.

با استمرار حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر و افزایش تعداد شهدا به بیش از ۸۵۰۰ تن از جمله ۳۵۴۲ کودک و ۲۱۸۷ زن، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه از دریافت ۲۰۰۰ اعلام مفقودی شامل ۱۱۰۰ کودک که هنوز زیر آوار هستند، خبر داد.
https://mardomefarda.ir/vdcbzab5.rhb8wpiuur.html
منبع : ایسنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین