تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
کادر وابسته به هلال احمر مصر در نوار غزه احداث اولین اردوگاه آوارگان برای اسکان بیش از ۷۰۰۰ آواره فلسطینی در مرحله اول را آغاز کرد.
مصر ایجاد اولین اردوگاه آوارگان در داخل غزه را آغاز کرد
به گزارش مردم فردا،هلال احمر مصر چهارشنبه با دستور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور احداث اردوگاه آوارگان فلسطینی در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه را برای کاهش شدت بحرانی که ساکنان نوار غزه در سایه ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی با آن مواجه هستند، آغاز کرد.

به نقل از وبگاه العربی الجدید، این اقدام مصر به دلیل نزدیک شدن آوارگان فلسطینی به مرزهای مصر و فلسطین بین نوار غزه و سینا و در سایه فشار شدید ارتش رژیم صهیونیستی بر شهروندان در تمام استان‌های نوار غزه برای رفتن به شهر مرزی رفح صورت می‌گیرد.

اواخر نوامبر نیز گزارش‌هایی درباره تحرکات مصر برای احداث یک اردوگاه بزرگ برای آوارگان با نظارت قاهره و سازمان ملل و با هدف مهار پیامدهای کوچ آوارگان فلسطینی و ممانعت از ازدحام آنها در مرزهای مصر منتشر شد.

کادر هلال احمر مصر تجهیزات لازم برای برپایی این اردوگاه را از طریق گذرگاه زمینی رفح وارد کرد. این تجهیزات شامل ابزارهای حفاری و مهندسی و سیم‌های خاردار برای بستن اردوگاه است. این اردوگاه از آوارگانی که جایی در شهر رفح ندارند، استقبال خواهد کرد. بیش از ۱.۲ میلیون فلسطینی در شهر رفح هستند که در سایه ادامه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به آنجا پناه برده‌اند.

در این راستا محمود ابوالعطا، مسؤول امداد و تجهیز در هلال احمر فلسطین اعلام کرد: این طرح مصر یک دستاورد بزرگ است چرا که مقامات مصری از طریق هلال احمر تمام حمایت لازم شامل کمک رسانی و خدمات معالجه برای آوارگان در داخل اردوگاه در دوره آتی تا زمان پایان تجاوز رژیم صهیونیستی را به شکل منظم ارائه می‌کنند و در نتیجه این اردوگاه در کاهش بحران انسانی در شهر رفح در جنوب نوار غزه نقش خواهد داشت.

وی گفت: شهر رفح به اردوگاه‌های بیشتر و نصب کردن چادرهای بیشتر و فراهم کردن حمایت‌ها و کمک‌های انسانی بیشتر برای آوارگان نیاز دارد.

از سوی دیگر، یکی از کارکنان تیم هلال احمر مصر گفت: مرحله اول برپایی این اردوگاه شامل نصب ۳۰۰ چادر به همراه فراهم کردن آب و کمک‌های لازم برای آوارگان و یک مرکز پزشکی سیار در داخل اردوگاه برای معالجه آوارگان و ایجاد یک پل زمینی برای ورود کمک‌ها به شکل روزانه است. مرحله اول شامل ایجاد چادرهایی برای ۷۰۰۰ آواره است و در مرحله بعدی این اردوگاه گسترش یافته تا از بیش از ۲۰ هزار آواره استقبال کند. اردوگاه‌های دیگری نیز در غرب رفح و خان یونس ایجاد خواهد شد.

یک منبع مصری گفت: با تمام طرف‌ها برای ورود خودروها و تجهیزات مصر همراه با کادر مهندسی برای ایجاد اردوگاه هماهنگی شده‌است. درباره ایجاد این اردوگاه با طرف اسرائیلی صحبت شده‌است. محل این اردوگاه در منطقه‌ای است که ارتش اسرائیل آن را منطقه امن نامیده‌است. مصر بعد از مذاکره در این خصوص با هیئت جنبش حماس ایجاد اردوگاه را آغاز کرده‌است. مسؤولان مصری بر لزوم دور کردن فعالیت‌های مقاومت از محل این اردوگاه تأکید کرده‌اند.

چهارشنبه گذشته در دیدار عبدالفتاح السیسی و عبدالله دوم، پادشاه اردن در قاهره ایجاد اردوگاه برای آوارگان فلسطینی اعلام شد. السیسی و عبدالله دوم مخالفت کامل خود را با کوچاندن فلسطینی‌ها به خارج از اراضی شان یا آواره کردن آنها در داخل اعلام کردند.

آنها تاکید کردند که تنها راه حل توقف فوری حملات و ورود کمک‌های بشردوستانه است.

احمد رخا حسن، معاون سابق وزیر خارجه مصر نیز گفت: مصر اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه را ایجاد نکرده‌است بلکه در کمک به آنها با ارائه چادرهایی برای حفاظت از آوارگان در برابر سرما و باران نقش داشته‌است. آنها با مسؤولان فلسطینی اماکنی را برای ایجاد گذرگاه انتخاب کرده‌اند. تا زمانی که ساکنان غزه مصمم به عدم ترک سرزمینشان هستند نیاز شدیدی به این چادرها دارند. به ویژه اینکه ۱.۷ میلیون نفر از ساکنان غزه آواره شده‌اند و در بدترین شرایط انسانی زندگی می‌کنند و با کاهش مواد غذایی، آب، دارو و سوخت مواجه هستند.
https://mardomefarda.ir/vdcg7t9x.ak9xq4prra.html
منبع : ایسنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین