تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۲
جالب است ۰
وزرای خارجه مصر و آلمان در جریان دیدار با یکدیگر در قاهره درخصوص تحولات غزه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
به گزارش مردم فردا،آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در جریان دیدار با سامح شکری، همتای مصری خود در قاهره تاکید کرد، مصر و آلمان بر سر این موضع اتفاق نظر دارند که غزه و کرانه باختری بخش‌های اراضی فلسطینی هستند.
براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، بربوک همچنین تصریح کرد، درد و رنج ساکنان غزه نمی‌تواند ادامه یابد. اکنون باید اقدامات ملموسی برای تضمین ارائه کمک‌ها به ساکنان این باریکه اتخاذ شود.
با این حال، وی با نادیده گرفتن حملات صهیونیست‌ها به ملت فلسطین گفت از آنچه «حق» رژیم صهیونیستی در «دفاع از خود» می‌داند، حمایت می‌کند و مصر در آزادی اسرا و مذاکره برای برقراری آتش‌بس در غزه نقش کلیدی ایفا می‌کند.
در همین راستا، وزیر خارجه مصر تاکید کرد که ویرانی‌ها باید متوقف شوند؛ ویرانی‌هایی که ۷۰ درصد نوار غزه را متحمل ضرر کرده است.
وی گفت: «ما تلاش‌های واقعی برای ممانعت از کوچ فلسطینیان در غزه نمی‌بینیم.»
سامح شکری ادامه داد، باید بر موضوع برقراری آتش‌بس، ارائه کمک‌ها و جلوگیری از کوچاندن متمرکز شد. وزیر خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد، ضرورت برقراری آتش‌بس در غزه با هدف تعامل با بحران در این منطقه «حتمی» است.
وی درخصوص آینده غزه و روز پس از توقف جنگ گفت، باید بر توقف جنگ تمرکز کرد. نمی‌توان در مورد مسائلی صحبت کرد که ممکن است از آن پذیرش ادامه این وضعیت و اقدامات نظامی و هدف قرار دادن غیرنظامیان در نوار غزه برداشت شود.
سامح شکری ادامه داد، برای اینکه بتوان بر مرحله کنونی غلبه کرد و در مورد آینده سخن گفت، جنگ باید متوقف شود و ارائه کمک به ساکنان غزه باید افزایش یابد.
https://mardomefarda.ir/vdci5qar.t1arw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین