تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
نسخه‌ی ۳٫۱۱ ویندوز آپدیتی جزئی بود اما اینترنت را بیش‌تر از هر زمان دیگری دردسترس کاربران قرار داد.
۳۰ سال پیش در چنین روزی ویندوز 3.11 منتشر شد
به گزارش مردم فردا،ویندوز ۱۱، سیستم‌عاملی مدرن و زیبا محسوب می‌شود اما راه رسیدن به این پلتفرم بسیار طولانی بوده است. در طول عمر ۴۰ ساله‌ی ویندوز، نسخه‌های مختلفی از این سیستم‌عامل منتشر شده و ۳۰ سال پیش در چنین روزی شاهد انتشار آپدیت ویندوز ۳٫۱۱ بودیم که می‌توان آن را نقطه‌ی عطفی برای بهبود دسترسی کاربران به اینترنت در نظر گرفت.

ویندوز ۳٫۱۱ آپدیتی کوچک اما مهم بود
ویندوز ۳٫۱۱ به‌روزرسانی کوچکی برای ویندوز ۳٫۱ بود و اگر نسخه‌ی استاندارد این سیستم‌عامل را دراختیار داشتید، آپدیت مذکور بیشتر باگ‌ها و مشکلات پایداری آن را رفع می‌کرد.
XDA می‌نویسد، ویندوز ۳٫۱۱ همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری منابع رایانه با سایر کاربران شبکه را فراهم کرد و در واقع به‌عنوان آپدیت رایگان برای ویندوز ۳٫۱ دردسترس قرار گرفت.

نسخه‌ی دیگری از ویندوز ۳٫۱ به‌نام Windows for Workgroups وجود داشت که هدفش کارکنان سازمانی بود و هنگامی‌ که این نسخه به Windows Workgroups 3.11 به‌روزرسانی شد، تغییرات مهمی در قابلیت‌های مختلف دریافت کرد.





تغییرات آپدیت ویندوز ۳٫۱۱ بیشتر به شبکه و ویژگی‌های مرتبط با آن مرتبط بود. Windows for Workgroups 3.11 پشتیبانی از اشتراک‌گذاری درایو و تقویم گروهی را به‌همراه قابلیت فکس ارائه داد. این نسخه از سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت همچنین بسته‌ای برای پشتیبانی از پروتکل TCP/IP دریافت کرد که امکان اتصال آسان به شبکه را دردسترس کاربر قرار داد. از دیگر ویژگی‌های این به‌روزرسانی می‌توان به بهبود اتصال NetWare اشاره کرد.

درحالی‌که قابلیت‌های به‌روزرسانی ویندوز ۳٫۱۱ نسبتاً کوچک به‌نظر می‌رسند اما گامی مهم در رسیدن به عصر اینترنت بودند و اهمیت اتصال بین رایانه‌ها را نشان دادند. Windows for Workgroup کاربران سازمانی را هدف قرار داده بود؛ زیرا آن‌ها بیشتر از سایر افراد به ویژگی‌های شبکه نیاز داشتند اما قابلیت‌ مذکور در نهایت دردسترس همه‌ی کاربران قرار گرفت. غول فناوری اهل ردموند با انتشار ویندوز ۹۵، سطح دسترسی به اینترنت را دو برابر افزایش داد؛ سیستم‌عاملی که اینترنت اکسپلورر را برای اولین‌بار معرفی کرد.

در نهایت باید گفت ویندوز ۳٫۱۱ اگرچه در نگاه اول به‌روزرسانی جزئی به‌نظر می‌رسد اما گام بسیار مهمی برای شکل‌ دادن به اینترنت بود؛ زیرا اکنون از آن پیش‌زمینه‌ها برای اتصال به اینترنت روی لپ‌تاپ‌ها بهره می‌بریم. اینکه به گذشته نگاهی داشته باشیم و مسیر پیشرفت را طی سال‌های گذشته مرور کنیم واقعاً جذاب به‌نظر می‌رسد. اکنون به‌ جایی رسیده‌ایم که دستیار هوش مصنوعی کوپایلت ویندوز ۱۱، ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد که شاید تصورش نیز در دهه‌های اولیه عصر کامپیوتر ممکن نبود.
https://mardomefarda.ir/vdcjtxe8.uqe8hzsffu.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما