تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
ساتیا نادلا از کنار گذاشتن کسب‌و‌کار موبایل به‌عنوان یکی از سخت‌ترین تصمیم‌های دوران خود یاد کرده است.
مدیرعامل مایکروسافت از بابت لغو پروژه ویندوزفون ابراز پشیمانی کرد
به گزارش مردم فردا،«ساتیا نادلا»، به‌عنوان سومین مدیرعامل مایکروسافت اعتراف کرد که غول فناوری در زمینه موبایل و ویندوز فون مرتکب اشتباهات استراتژیک شده است.

مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه‌ای با Business Insider اعتراف کرد که «خروج» این شرکت از بازار موبایل می‌توانست بهتر انجام شود. نادلا در پاسخ به سؤالی درباره یک اشتباه استراتژیک یا تصمیم اشتباه که ممکن است از آن پشیمان شود، گفت:

«تصمیمی که فکر می‌کنم بسیاری درباره آن صحبت می‌کنند و یکی از سخت‌ترین تصمیم‌های زمان مدیرعاملی من بوده است، خروج ما از بازار موبایل بود. در نگاهی به گذشته، فکر می‌کنم راه‌های بهتری وجود داشت که می‌توانستیم این محصول را به‌عنوان مثال با اختراع مجدد مقوله رایانش بین رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و موبایل‌ها احیا کنیم.»

نادلا سال 2014 پس از «استیو بالمر»، مدیرعامل مایکرو‌سافت شد و کمتر از یک سال بعد، قرارداد 7.6 میلیارد دلاری این شرکت برای خرید نوکیا را متوقف کرد. چند سال بعد نیز مایکروسافت رسماً پایان کار ویندوز فون را اعلام کرد. غول فناوری از آن زمان تاکنون گوشی‌های اندرویدی Surface Duo و Surface Duo 2 را عرضه کرده است، اما بدون وجود جانشین مناسب و عدم به‌روزرسانی نرم‌افزاری، مشخص نیست که آینده دستگاه‌های سرفیس دوئو چگونه خواهد بود.

پشیمانی مدیر عاملان سابق مایکروسافت درباره بازار موبایل
همچنین همان‌طور که گفتیم، نادلا سومین مدیرعامل مایکروسافت است که به اشتباهات این شرکت در زمینه موبایل اعتراف می‌کند. «بیل گیتس»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل سابق مایکر‌وسافت نیز در گذشته اعتراف کرده بود که «بزرگترین اشتباه او» شکست از اندروید بوده است.

بالمر نیز سال 2013 اعتراف کرد که از عدم تمرکز روی موبایل بسیار پشیمان است. او در آن زمان گفته بود:

«متأسفم که در اوایل دهه 2000 دوره‌ای وجود داشت که ما تمرکز زیادی روی ویندوز ویستا داشتیم و نمی‌توانستیم استعدادهای خود برای یک موبایل جدید را به کار بگیریم. این چیزی است که بیشتر از همه از آن پشیمان هستم.»
بااین‌حال، مایکروسافت در چند وقت گذشته روی برنامه‌های اندروید و iOS تمرکز داشته است. این شرکت به‌طور مداوم برنامه Phone Link خود را به‌روزرسانی می‌کند تا گوشی‌های اندروید و حتی آیفون به ویندوز متصل شوند و همچنین رابطه بسیار خوبی با سامسونگ دارد تا اطمینان پیدا کند که برنامه‌های موبایل آفیس به‌طور پیش‌فرض روی گوشی‌های اندرویدی سامسونگ نصب شده باشند.
https://mardomefarda.ir/vdcdss0x.yt0fk6a22y.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما