تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰
جالب است ۰
آپدیت ماه گذشته‌ی مایکروسافت برای رفع مشکل فعالسازی ویندوز، مشکلات جدیدی در این روند ایجاد کرده است.
مایکروسافت تأیید کرد: فعال‌سازی ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ با مشکل روبه‌رو است
به گزارش مردم فردا،مایکروسافت ماه گذشته به‌روز‌رسانی جدیدی ارائه داد تا اشکالی که به کاربران ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ اجازه می‌داد سیستم خود را کاملاً رایگان به ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ ارتقاء دهند رفع کند. اکنون افرادی که تصمیم دارند کامپیوتر خود را به‌طور قانونی از نسخه‌های قدیمی ویندوز به نسخه‌های جدیدتر آپدیت کنند با مشکل مواجه شده‌اند.

ظاهراً مشکل فعال‌سازی ویندوز ۱۰ و ۱۱ روی کامپیوترهایی تأثیر داشته که با مجوز قانونی ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ قصد ارتقاء به نسخه‌های جدید سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت را دارند.

کاربرانی که ویندوز قدیمی خود را کاملاً قانونی به‌ نسخه‌های جدید ارتقاء داده‌اند درصورت ایجاد تغییر در قطعات سخت‌افزاری یا به‌روزرسانی بایوس (BIOS) با مشکل غیرفعال‌شدن مجوز سیستم‌عامل مواجه می‌شوند.

تام وارن از ورج تأیید کرد مجوز ویندوز ۱۱ کامپیوتری که از نسخه‌ی قدیمی ویندوز به این نسخه ارتقاء یافته بود، پس‌از تعویض مادربرد غیرفعال شد.

پس‌از انتشار گزارش‌های فراوان درمورد مشکل فعال‌سازی ویندوز ۱۱، بیل بوبوناس مدیر محصول ویندوز اعلام کرد شرکت متبوعش به‌دنبال راهکاری برای حل این مورد است. او همچنین به کاربران پیشنهاد داد با بخش پشتیبانی مشتریان تماس بگیرند.

طبق اعلام برخی کاربران، واحد پشتیبانی مایکروسافت از کمک به افرادی که با مشکل مواجه شده‌اند خودداری می‌کند. دنیل میتلمن که شکایت خود را به FTC ارائه داده با انتشار اعلامیه‌ای گفت پشتیبانی مایکروسافت هیچ کمکی به او نکرده است.

قبل‌از اینکه مایکروسافت ماه گذشته آپدیت جدیدش را منتشر کند، کاربران ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ می‌توانستند با استفاده از کلید فعال‌سازی سیستم‌عامل قدیمی خود، نسخه‌های جدیدتر ویندوز را کاملاً رایگان روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب کنند.

درحالی‌ که پیشنهاد مایکروسافت برای به‌روزرسانی رایگان نسخه‌های قدیمی ویندوز به نسخه‌های جدیدتر در جولای ۲۰۱۶ به‌پایان رسید، این شرکت قول داد دستگاه‌هایی که از این برنامه استفاده کرده‌اند همچنان فعال باقی خواهند ماند. به‌هرحال تغییرات سخت‌افزاری مجوز این دسته از کابران را غیرفعال می‌کند و اکنون باید دید مایکروسافت چه برنامه‌ای برای رفع مشکل دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcfyed0.w6dytagiiw.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما