تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۷
جالب است ۰
به گفته کمیته تحقیقات روسیه، هویت همه قربانیان سانحه هوایی اخیر از جمله رئیس گروه واگنر شناسایی و تایید شد.
آزمایش دی‌ان‌ای مرگ پریگوژین را تایید کرد
به گزارش مردم فردا،به گفته کمیته تحقیقات روسیه، هویت ۱۰ سرنشین کشته شده سانحه سقوط هواپیمایی که نام رئیس گروه واگنر جزو مسافران آن بود، از جمله هویت خود وی شناسایی و تایید شده است. 

این کمیته تحقیقاتی اعلام کرد: به عنوان بخشی از تحقیقات سقوط هواپیما در منطقه Tver، بررسی‌های ژنتیکی مولکولی تکمیل شده... هویت هر ده کشته مشخص شده است. (افراد شناسایی شده) با فهرست پرواز مطابقت دارد.

پریگوژین و «دیمتیری اوتکین» معاون او به همراه پنج مسافر دیگر و سه خدمه چهارشنبه در سانحه سقوط هواپیما جان باختند. جمعه بازرسان تایید کردند بقایای اجساد همه ۱۰ سرنشین این هواپیما و جعبه سیاه آن پیدا شده است. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اولین واکنش به مرگ رئیس گروه واگنر که در ماه ژوئن علیه حاکمیت نظامی روسیه شورش کرده بود، او را فردی با اشتباهات جدی توصیف کرد اما از او به دلیلی نقشش در راستای هدف مشترک مبارزه با رژیم نئونازی‌ در اوکراین تمجید کرد. 

در پی این سانحه، برخی رسانه‌ها و رهبران غربی با اتهام‌زنی، پوتین را مسؤول مرگ پریگوژین دانستند. کرملین و رئیس‌جمهور بلاروس که در پایان دادن به شورش مسلحانه واگنرها نقش مهمی ایفا کرد، این ادعاها را شدیداً رد کردند. 

پریگوژین بارها از جمله در وقایع ژوئن تاکید کرده بود به پوتین به عنوان فرمانده کل روسیه وفادار مانده و با ریاست وزارت دفاع این کشور اختلاف دارد. 
https://mardomefarda.ir/vdca6ynu.49nwy15kk4.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین