تاریخ انتشار :شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
جالب است ۰
کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که ۲ دستگاه ضبط‌کننده پرواز (جعبه سیاه) مربوط به هواپیمایی که در استان تِوِر این کشور سقوط کرد، پیدا شده است.
۲ جعبه سیاه هواپیمای پریگوژین پیدا شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از سی‌ان‌ان، کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه‌ای که جمعه شب در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، خاطرنشان کرد: این کمیته به بررسی پرونده جنایی سانحه هوایی در استان تور ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: طی اقدامات اولیه تحقیقاتی، اجساد ۱۰ نفر از قربانیان این حادثه در محل سقوط هواپیما پیدا شد و آزمایشات ژنتیکی مولکولی برای شناسایی هویت آنها در حال انجام است.


کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه خود با اشاره به اینکه دستگاه‌های ضبط پرواز (جعبه سیاه) در محل سقوط هواپیما کشف و ضبط شده است، افزود: بررسی دقیق محل سقوط هواپیما همچنان ادامه دارد و در حال حاضر اقلام و مدارکی که برای احراز تمامی شرایط سقوط هواپیما حائز اهمیت است نیز در دست کشف و ضبط است و معاینات پزشکی قانونی لازم انجام خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تمام سناریوهای احتمالی برای علت وقوع این حادثه از سوی کمیته تحقیقات روسیه به طور کامل در حال بررسی است.

 آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه بامداد پنجشنبه با انتشار فهرست سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در منطقه تِوِر روسیه تائید کرد که یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر هم در این لیست حضور داشته است.

بنا بر این گزارش، دیمیتری اوتکین،‌ سرگئی پروپوستین، اوگنی ماکاریان، الکساندر توتمین، والری چکالوف و نیکولای ماتیوسیف از دیگر مسافران این پرواز بودند.

همچنین بنا بر فهرست اعلام شده،‌ الکسی لوشین و رستم کریموف خلبان و کمک خلبان و کریستینا راسپپووا مهماندار این هواپیما بودند.

بنا بر این گزارش، چکالوف پیش از این در لیست‌های تحریمی آمریکا به عنوان فرد نزدیک به پریگوژین ذکر شده بود.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه خاطرنشان کرد: پرواز هواپیمای امبرائر-۱۳۵ (EBM-۱۳۵BJ) بر اساس مجوز استفاده از حریم هوایی صادر شده به روش مقرر انجام شد.

بنا بر گزارش منابع خبری روس، جت تجاری امبرائر ۱۳۵ متعلق به شرکت MNT-Aero بود که فعالیت اصلی آن اجاره هواپیما و تجهیزات هوانوردی است.
https://mardomefarda.ir/vdcir5ar.t1auz2bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین