تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۹
جالب است ۰
نیروهای «واگنر» در بلاروس ساعاتی بعد از خبر کشته شدن رئیس این گروه نظامی در سانحه هوایی، ویدئویی منتشر کردند که در آن می‌گویند «برای ما آماده باشید».
واگنرها به انتقام تهدید کردند
به گزارش مردم فردا،نیروهای «واگنر» در بلاروس ساعاتی بعد از خبر کشته شدن «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه نظامی در سانحه هوایی، تهدید به انتقام کردند. 
نیروهای واگنر در ویدئویی منتسب به آن‌ها که در فضای مجازی منتشر شده، می‌گویند: «در حال حاضر صحبت‌های زیادی درباره آنچه گروه واگنر انجام خواهد داد، وجود دارد. می‌توانیم یک چیز را به شما بگوییم. داریم شروع می‌کنیم، برای ما آماده باشید». در همین حال ادعا شده بلاروس اینترنت را در منطقه حضور گروه واگنر قطع کرده است. 
بعد از شورش واگنرها علیه کرملین در ماه ژوئن که با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس پایان یافت، تعدادی از نیروهای این گروه به بلاروس نقل مکان و شروع به دادن آموزش به ارتش این کشور کرده‌اند.
شامگاه چهارشنبه بود که منابع محلی تصاویری از سقوط یک هواپیما را در حومه منطقه مسکو منتشر کردند که در ادامه سازمان هوایی روسیه مرگ پریگوژین و «دیمیتری آتکین»، فرمانده و بنیان‌گذار گروه واگنر در سانحه را تأیید کرد. 
کمیسیون ویژه آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه تحقیقاتی را برای بررسی شرایط و علل سقوط هواپیمایی که گفته می‌شود فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر در آن بود، آغاز کرده است.
بعد از بیانیه سازمان هوانوردی روسیه درباره کشته‌شدن پریگوژین در سانحه هوایی، یک منبع در این گروه پیدا شدن جسد وی را تایید نکرد. این منبع سیاسی در گروه واگنر بامداد پنجشنبه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «پریگوژین پس از سفر به آفریقا، قصد داشت از طریق مسکو به سن‌پترزبورگ بازگردد. قرار بود پریگوژین در هواپیمای سقوط کرده باشد که از آفریقا به سن‌پترزبورگ پرواز می‌کرد».
وی با بیان اینکه گروه واگنر فعلا به اطلاعات منابع رسمی تکیه می‌کند، توضیح داد: «متأسفانه احتمال مرگ پریگوژین بسیار زیاد است. ولی هنوز حدس و گمان نمی‌زنیم و با مسئولانی که در حال بررسی همه‌جانبه وضعیت هستند در تماس هستیم».
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اطلاعات ناوبری روسیه اعلام کرد، هواپیمایی که گمان می‌رود حامل پریگوژین بود، پروازی نامنظم را تجربه کرد و ناگهان از ارتفاع ۳۰ هزار پایی به ۸ هزار کاهش ارتفاع پیدا کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcfjmd0.w6dxeagiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین