تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
مایکروسافت در حال کار روی تجربه‌ی جدیدی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد پین‌کردن در نواروظیفه را به‌عنوان قابلیتی به برنامه‌هایشان اضافه کنند.
مایکروسافت نواروظیفه ویندوز ۱۱ را با تغییرات مهمی همراه می‌کند
به گزارش مردم فردا،مایکروسافت در بیانیه‌های اخیر خود جزئیات جدیدی از ویژگی‌های نواروظیفه (Taskbar) ویندوز ۱۱ را رونمایی کرده است که به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا گزینه‌ای را برای پین‌کردن برنامه‌هایشان تعبیه کنند. در‌واقع، این کار شبیه عملکرد پین‌کردن در مرورگر Edge خواهد بود؛ به‌طوری‌که کاربران ویندوز ۱۱ ازطریق بخش Action Center درباره‌ی پین‌کردن برنامه‌ی مدنظر به نوار‌وظیفه مطلع می‌شوند.

مایکروسافت بیان کرد که این بهینه‌سازی ویندوز باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان از پلتفرم باز ما استفاده کنند. این شرکت در‌ادامه افزود:


ما مطمئن خواهیم شد کاربران از ویندوز توانایی کنترل پین‌ها و پیش‌فرض‌های خود را خواهند داشت.
ما روش پشتیبانی مشترکی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها ارائه خواهیم کرد تا بتوانند برنامه‌ی خود را به‌راحتی در نوار‌وظیفه پین کنند و کاربران تجربه‌ی ثابتی درباره‌ی این ویژگی جدید داشته باشند.
برنامه‌های مایکروسافت نیز از همین روش‌های رایج برای پین‌کردن خود در نوار‌وظیفه استفاده می‌کنند.

مایکروسافت بسیاری از ویژگی‌های نواروظیفه در ویندوز ۱۱ را آزمایش کرده است؛ از‌جمله نوار جست‌وجو (Search bar) در نسخه‌ی Build 25158 و قابلیت Overflow در نسخه‌ی Build 25163. بااین‌حال، هیچ‌کدام از این آزمایش‌ها باعث نشد نواروظیفه ویندوز ۱۱ فراتر از چیزی باشد که در اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر شد.
https://mardomefarda.ir/vdcfejdy.w6deeagiiw.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما