تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۷
جالب است ۰
نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره در تلاش هستند تا تهدید تعطیلی دولت بایدن را کاهش دهند، ولی اختلاف نظر‌های همچنان پابرجاست.
عدم توافق قانونگذاران ارشد آمریکا برای ممانعت از تعطیلی دولت فدرال
به گزارش مردم فردا به نقل از رویترز، کنگره آمریکا تا نیمه شب جمعه فرصت دارد تا در مورد همکاری برای تعلیق موقت سقف بدهی‌های دولت برای جلوگیری از تعطیلی آن تصمیم بگیرد.
تعطیلی دولت شکست بسیار سنگینی برای جو بایدن و هم حزبی‌های دموکراتش در آستانه انتخابات میان دوره مجلس در سال ۲۰۲۲ خواهد بود.
گفته می‌شود قانونگذاران ارشد کنگره و مجلس نمایندگان آمریکا هنوز بر سر قطعنامه‌ای که کنگره بتواند به آن رای مثبت دهد به توافق نرسیده اند.
در جلسه امروز کنگره، برخی از نمایندگان جمهوری خواه مجلس از جمله مایک لی، راجر مارشال، رون جانسون و تد کروز با تعلیق موقت سقف بدهی‌های کلان دولتی به شدت مخالفت کردند.
مارشال نماینده جمهوری خواه مجلس آمریکا گفت: دولت باید فشار اقتصادی ناشی از سیاست‌های اشتباه خود در زمان کرونا را به خوبی حس کند.
تد کروز نیز در این باره تاکید کرد: ما باید از هر ابزار ممکنی برای استفاده غیرقانونی دولت از بودجه استفاده کنیم.
شومر، یکی دیگر از نمایندگان جمهوری خواه مجلس آمریکا به خبرنگاران گفت: در شرایط فعلی به هرج و مرج کامل رسیده ایم و این به رهبران هر دو حزب بستگی دارد که مقابل این هرج و مرج بایستند.
انتظار می‌رفت که کار رای گیری در مورد قطعنامه بودجه فدرال روز گذشته به پایان برسد که با مخالفت برخی جمهوری خواهان این هدف به انجام نرسید. گفته می‌شود مذاکرات میان دو طرف جمهوری خواه و دموکرات بر سر برخی مسائل از جمله مدت زمان تامین مالی دولت به نتیجه‌ نرسیده است و در این زمینه اختلافات جدی وجود دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcjfiehzuqe8.sfu.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین