تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۷
جالب است ۰
در ادامه افزایش شکاف های درونی در آمریکا، حال یک سناتور جمهوری از احتمال استیضاح بایدن خبر داده است.
استیضاح از رگ گردن به بایدن نزدیکتر است
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، «تد کروز»، سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا با اشاره به احتمال استیضاح «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور گفت: جمهوری‌خواهان در صورت پیروزی در مجلس نمایندگان، دلایل متعددی برای بررسی استیضاح بایدن اختیار دارند.
این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، قانونگذاران آمریکایی در مجلس نمایندگان با ۲۳۲ رأی موافق در مقابل ۱۹۷ رأی مخالف، رئیس جمهور وقت آمریکا را استیضاح کردند و ترامپ را به اولین رئیس جمهور تاریخ این کشور تبدیل کردند که دو بار استیضاح می‌شود. با این حال، ترامپ در نهایت از اتهام «تحریک به شورش» تبرئه شد، زیرا طرح استیضاح ترامپ در مجلس سنای آمریکا رأی نیارود.
بر اساس اظهارات جدید سناتور تد کروز، حال او معتقد است که استیضاح «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به ویژه پس از دو استیضاح تاریخی ترامپ ممکن خواهد بود، هرچند این اقدام مستلزم کسب اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ است.
تد کروز گفت: «اگر ما مجلس نمایندگان را بگیریم، که احتمال آن بسیار زیاد است، فکر می‌کنم شاهد تحقیقات جدی از دولت بایدن باشیم.»
کروز در گفتگو با «مایکل نولز»، مفسر سیاسی محافظه‌کار، مدعی شد که نسبت به موضع حزب جمهوری‌خواه در آستانه انتخابات نوامبر «بسیار خوش‌بین» است. او گفت که جمهوری خواهان ۹۰ درصد شانس دارند که اکثریت مجلس نمایندگان را در سال ۲۰۲۲ به دست آورند.
تد کروز در مورد اینکه آیا مجلس حزب جمهوری خواه به دنبال استیضاح بایدن خواهد بود یا خیر، گفت: «فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد. چه موجه باشد یا نباشد… دموکرات‌ها استیضاح را به سلاح تبدیل کردند. آنها از استیضاح برای اهداف حزبی تعقیب ترامپ استفاده کردند زیرا با او مخالف بودند.»
سناتور آمریکایی از تگزاس مدعی شد که دموکرات‌ها با طرح اتهامات متعدد برای استیضاح ترامپ، همه خطوط را رد کرده‌اند.
در جریان اولین استیضاح ترامپ، در دسامبر ۲۰۱۹، مجلس نمایندگان به استیضاح او در مورد سو استفاده از قدرت و ممانعت از کار کنگره رأی مثبت داد. استیضاح دوم با اتهام «تحریک شورش» دنبال شد، اما در هر دو مورد، مجلس سنای آمریکا با اکثریت جمهوری‌خواهان رأی به تبرئه ترامپ از استیضاح تصویب شده توسط مجلس نمایندگان داد.
کروز و سایر جمهوری خواهان به طور مداوم از مدیریت بایدن در بحران مرزهای جنوبی ایالات متحده در بحبوحه افزایش بازداشت مهاجران انتقاد کرده اند. در مارس ۲۰۲۱، کروز چندین تصویر از یک بازداشتگاه مهاجران در تگزاس را در توئیتر منتشر کرد که نشان دهنده ازدحام بیش از حد کودکان و نوجوانان در این مرکز بود. در آن زمان، کروز این وضعیت را «یک بحران انسانی عمومی» خواند.
پس از حکم دادگاه اخیر، دولت بایدن سیاست «در مکزیک بمانید» دوران ترامپ را دنبال کرد که براساس آن پناهجویان غیرمکزیکی در مرز جنوبی آمریکا را مجبور می‌کند تا زمان پاسخ به پرونده مهاجرت شأن، در مکزیک بمانند. بایدن قبلاً از این سیاست به عنوان یک برنامه مهاجرتی «خطرناک و غیرانسانی» انتقاد کرده بود.
https://mardomefarda.ir/vdci.varct1ap5bc2t.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین