تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۰
جالب است ۰
به نظر می رسد دوران پورت لایتنینگ در گوشی های آیفون اپل با عرضه آیفون 15 به پایان خواهد رسید.
آیفون 15، آخرین گوشی اپل با پورت لایتنینگ
به گزارش مردم فردا،آیفون 15، آخرین گوشی اپل با پورت لایتنینگ
برای چندین دهه، اپل (و شرکای آن) با فروش لوازم جانبی که فقط با محصولات اپل سازگار هستند درآمد زیادی کسب کرده‌اند. اما این موضوع همیشه یک مشکل واقعی برای مشتریان معمولی بوده است. البته برای اپل و طرفدارانش، این تفاوت با تمام برندهای دنیا، شاید یک موضوع خوشایند نیز محسوب می‌شده است. اما همانطور که می‌دانید اخیراً اتحادیه اروپا به‌طور رسمی قانون یکپارچه‌سازی شارژرها را تصویب کرده است. بر این اساس، تا پایان سال 2024، تمام گوشی‌های تولیدی یا ورودی به قاره اروپا (از جمله آیفون‌ها)، باید از شارژهایی با درگاه USB-C پشتیبانی کنند.



قانون جدید، بسیاری از دستگاه‌های دیجیتال مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، هدفون‌ها، دوربین‌های دیجیتال، کنسول‌های بازی ویدیویی دستی، بلندگوهای قابل‌حمل قابل شارژ از طریق کابل سیمی، صفحه‌کلید، موس‌های کامپیوتری و دستگاه‌های ناوبری قابل حمل را دربرمی‌گیرد.

در همین رابطه، اکانت توییتری LeaksApplePro گفته است که اپل سعی خواهد کرد از درگاه USB-C در سری آیفون 15 نیز استفاده کند. در میان مدل‌های مختلف این خط، آیفون 15 پرو احتمالاً به درگاه USB-C مجهز خواهد بود. این در حالی است که آیفون 15 همچنان از پورت لایتنینگ استفاده خواهد کرد. آیفون 16 اپل نیز از پورت USB-C بهره می‌برد و آیفون 16 پرو به درگاه USB-C یا حتی “بدون پورت” تغییر خواهد کرد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که با معرفی آیفون 16، درگاه لایتنینگ برای همیشه متوقف خواهد شد.

پیش از این نیز، مینگ چی کو، تحلیلگر معروف اپل، گفته بود که این کمپانی در نیمه دوم سال 2023 پورت لایتنینگ را رها کرده و به درگاه USB-C تغییر خواهد داد. به این معنا که سال آینده، سری آیفون 15 اپل (به‌خصوص نسخه پرو)، اولین مدل آیفونی خواهد بود که از رابط USB Type-C استفاده می‌کند. یکی دیگر از تحلیلگران اپل، مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ، نیز تایید کرده است که این کمپانی در حال آزمایش یک دستگاه جدید مجهز به USB-C است.
https://mardomefarda.ir/vdch.zn6t23n-zftd2.html
منبع : کلیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما