تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۰۰
جالب است ۰
مدتی می‌شود که شایعات از توسعه مودم 5G اختصاصی اپل برای آیفون‌ها خبر می‌دهند و برخی از آن‌ها حتی گفته بودند که از سال آینده میلادی باید منتظر این قطعه باشیم. اما حالا پیش‌بینی شده که سری آیفون 15 و 16 همچنان با مودم 5G کوالکام از راه برسند؛ بنابراین احتمالا تا سال 2025 خبری از مودم 5G اپل نباشد.
خبری از مودم 5G اختصاصی اپل نیست؛ کوالکام در کنار آیفون‌های 15 و 16 می‌ماند
به گزارش مردم فردا،«جف پو»، تحلیلگر Haitong International Securities در یادداشت جدید خود گفته انتظار دارد مدل‌های آیفون عرضه شده در سال 2024 از مودم اسنپدراگون X75 کوالکام بهره ببرند که هنوز معرفی نشده است. مانند اسنپدراگون X70، انتظار می‌رود که X75 هم بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید شود که به بهبود بهره‌وری انرژی آن کمک می‌کند.

مشکل در توسعه مودم 5G اپل

سال گذشته، «مینگ-چی کو» گفته بود که آیفون‌های 2023 با مودم 5G اپل از راه می‌رسند. با این حال، چند ماه قبل او اعلام کرد که کوالکام تامین‌کننده انحصاری مودم‌های 5G برای مدل‌های جدید آیفون در سال 2023 باقی خواهد ماند، زیرا اپل در توسعه تراشه 5G خود به مشکل برخورده است. در آن زمان کو گفته بود که اپل همچنان به توسعه این تراشه ادامه خواهد داد، اما چارچوب زمانی مشخصی برای معرفی و استفاده از آن در آیفون‌ها وجود ندارد.

بنابراین انتظار می‌رود تا هر چهار مدل آیفون 15 نیز به مودم اسنپدراگون X70 کوالکام مجهز شوند که اواخر سال گذشته معرفی شده بود. مانند اسنپدراگون X65 موجود در مدل‌های آیفون 14، این مودم جدید نیز از نظر تئوری سرعت دانلود تا 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌کند و با پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی که به آن اضافه شده، سرعت دانلود و آپلود بیشتر و پوشش‌دهی بهتری را به ارمغان می‌آورد.

در حالی که گزارش‌های اولیه ادعا کرده بودند که مودم 5G اختصاصی اپل می‌تواند اوایل سال 2023 در آیفون‌ها عرضه شود، حالا به نظر می‌رسد که این فناوری حداقل چند سال دیگر معرفی خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcepx8z.jh8xwi9bbj.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما