تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۳
جالب است ۰
وزیر انرژی لیتوانی در پیامی ضمن اعلام همبستگی با اوکراین، اعلام کرد که کشورش در راستای عدم وابستگی انرژی و همچنین توقف تامین مالی مسکو، واردات گاز، نفت و برق از روسیه را متوقف می کند.
لیتوانی رسما واردات انرژی از روسیه را متوقف می کند
به گزارش مردم فردا،به گزارش سی ان ان، «داینیوس کریویس» (Dainius Kreivys) وزیر انرژی لیتوانی امروز یکشنبه با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که کشورش رسما واردات انرژی از روسیه را متوقف خواهد کرد.

وی در این باره نوشت: لیتوانی رسما واردات گاز، نفت و برق از روسیه را متوقف می کند. این اقدام نمونه ای عالی برای الگو گرفتن سایر متحدان در استقلال پیدا کردن از منابع انرژی روسیه است.

کریویس در ادامه پیام خود افزود: این اقدام نه تنها یک نقطه عطف بسیار مهم برای لیتوانی در مسیرش به سمت استقلال انرژی است، بلکه بیانگر همبستگی ما با اوکراین است. ما باید روند تامین مالی ماشین جنگی روسیه را متوقف کنیم.

«اولکساندر کورنی ینکو» معاون رئیس پارلمان اوکراین در همین رابطه، اقدام مذکور لیتوانی را تحسین کرد.

لیتوانی از اعضای ائتلاف نظامی ناتو به شمار می رود. به نظر می رسد اقدام این کشور در این باره، حرکتی پیش دستانه باشد چرا که ممکن است به سرنوشت فنلاند دچار شود.

روسیه در پی تحریم های غرب برضد مسکو، اعلام کرده بود که مبالغ پرداختی مشتریان محصولات انرژی این کشور باید بر اساس واحد پول رسمی روسیه یعنی «روبل» باشد؛ مسئله ای که موافقت و مخالفت برخی کشورها را در پی داشت.

در همین رابطه فنلاند که اخیرا مسئله عضویتش در ائتلاف نظامی ناتو موجب افزایش حساسیت ها شده است، از قطع شدن عرضه برق و گاز روسیه به این کشور خبر داده بود؛ مسئله ای که مسکو علت عمده آن را عدم پرداخت بهای انرژی های یادشده به روبل عنوان کرد.
https://mardomefarda.ir/vdch.qnqt23nqmftd2.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین