تاریخ انتشار :جمعه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰
جالب است ۰
«عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان بار دیگر مخالفت خود با دولت جدید کشور را اعلام کرد و هشدار داد: دولت فعلی ناشی از تبانی با توطئه خارجی است؛ لذا اگر انتخابات زودهنگام برگزار نشود، تظاهرات گسترده و خروش مردم معترض، سرنوشت پاکستان را مشخص خواهد کرد.
اولتیماتوم عمران‌خان به دولت پاکستان
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه‌های خبری پاکستان، عمران‌خان با ایراد سخنرانی در اجتماع ده‌ها هزار نفر از طرفدارانش در شهر «لاهور» مدعی شد که دولت فعلی پاکستان در نتیجه توطئه خارجی و طراحان دسیسه تغییر حکومت، تشکیل شده اما حزب تحریک انصاف و هواداران آن به هیچ قیمتی این دولت را به رسمیت نخواهند شناخت.

وی با اشاره به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی پاکستان به ویژه خشم واشنگتن نسبت به گسترش روابط اسلام‌آباد با پکن و مسکو، افزود؛ زمانی که وی به عنوان نخست وزیر پاکستان سفر رسمی به روسیه انجام داد صدای مخالفت از سوی قدرت‌های استکباری بلند شد.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان اظهار کرد: ما به دنبال معامله نفتی و گندم با روسیه بودیم؛ مسکو با فروش نفت و گندم به پاکستان در مجموع با ۵۰ درصد زیر قیمت، در صدد گسترش تجارت با ما بود اما طراحان دسیسه "تغییر رژیم" علیه یک دولت منتخب در پاکستان برخاسته و با تبانی عناصر داخلی توطئه خود را عملی کردند. 

وی، رفتار و نگاه مقامات آمریکایی را متکبرانه دانست و افزود: آنان پاکستان با ۲۲۰ میلیون نفر را تهدید کردند و سرانجام با همدستی با گماشتگان خود در داخل، طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر را به اجرا گذاشتند. 

عمران خان از آنچه "توطئه‌ای جدید علیه خود و حزبش" پرده برداشت و مدعی شد؛ کمیسیون انتخابات پاکستان در پی طرح جدیدی برای سلب صلاحیت وی از حضور در انتخابات و ممنوعیت حزب "تحریک انصاف" است. 

تکاپوی عمران‌خان برای گسیل تظاهرات گسترده به سوی پایتخت 
عمران‌خان با رد طرح نخست وزیر پاکستان برای تشکیل کمیسیون تحقیقاتی درباره نامه تهدیدآمیز آمریکا، از قوه قضائیه این کشور چنین مطالبه کرد که کمیته قضایی برای بررسی موضوع نامه تهدیدآمیز، تشکیل و دادرسی آن به صورت علنی و در حضور مردم و رسانه‌ها برگزار شود. 

وی، راهبرد آتی خود را "تظاهرات میلیونی مردم" به سمت اسلام‌آباد اعلام کرد و خطاب به هوادارانش گفت که آنان منتظر فراخوان وی باشند و هر زمان که تاریخ نهایی را اعلام کرد، همه مردم از شهرهای بزرگ و کوچک بسیج شده و به سمت پایتخت پاکستان حرکت کنند. 

پاکستان در چند ماه اخیر با چالش‌های سیاسی عمیقی روبرو بود و پس از کش و قوس‌های فراوان، برای نخستین بار در تاریخ این کشور، نخست وزیر هفته گذشته با رأی عدم اعتماد مجلس برکنار شد. عمران‌خان سومین نخست وزیر در پاکستان است که با طرح عدم اعتماد از سوی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

هفته‌های اخیر سخنگوی ارتش پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی، انتشار مطالب کذب و منفی علیه تشکیلات نظامی این کشور مبنی بر دست داشتن در تحولات سیاسی را بشدت محکوم کرد و افزود: ارتش پاکستان هیچ تمایلی برای ورود به مسائل سیاسی ندارد و احزاب نباید نهادهای امنیتی را وارد بازی‌های سیاسی خود کنند.
https://mardomefarda.ir/vdce.p8pbjh8np9bij.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین