تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۹
جالب است ۰
دادگاه عالی شهر اسلام‌آباد در جریان بررسی دادخواست «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان که هم اکنون در زندان بسر می‌برد، حکم حبس وی را تعلیق و دستور آزادی خان را صادر کرد.
دادگاه پاکستان حکم آزادی عمران‌خان را صادر کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از رسانه‌های پاکستانی، رئیس دادگاه عالی اسلام‌آباد امروز با صدور حکم تعلیق حبس عمران‌خان گفت که محاکمه وی مغایر با قوانین کشور صورت گرفته است.

وی به پلیس و آژانس تحقیقات فدرال پاکستان دستور داد تا بررسی‌های جدیدی درباره پرونده فساد مالی علیه نخست وزیر سابق پاکستان را انجام داده و نتایج آن را به دادگاه ارائه دهند.

چهاردهم مرداد امسال نخست وزیر سابق پاکستان از سوی دادگاه مبارزه با اختلاس به ارتکاب فساد و زد و بند مجرما شناخته و به تحمل ۳ سال حبس محکوم شد. پس از آن عمران‌خان در شهر لاهور توسط پلیس بازداشت و به زندان شهر "اتک" در ۵۰ کیلومتری اسلام‌آباد منتقل شد.

در روز ۱۹ اردیبهشت امسال زمانی که عمران‌خان برای اولین بار بازداشت شد شهرهای مختلف پاکستان به ویژه لاهور، اسلام‌آباد، کراچی پیشاور شاهد تظاهرات گسترده هواداران وی بود. در جریان این تجمعات بسیاری از معترضان به اماکن نظامی و برخی پادگان های ارتش یورش بردند. گفته می شود دست کم ۲ هزار نفر از معترضان در آن روز و هفته‌های بعد از آن بازداشت شدند و اکنون ده‌ها نفر به جرم نقض قوانین امنیت ملی و توهین به نیروهای مسلح، قرار است در دادگاه‌های نظامی محاکمه شوند.
https://mardomefarda.ir/vdcfmjd0.w6dxeagiiw.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین