تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۵
جالب است ۰
اپل واچ سری 7 نسبت به نسل قبلی خود ارتقای ناچیزی داشت، اما انتظار می‌رود اپل واچ سری 8، پیشرفت‌های زیادی به همراه داشته باشد.
اپل واچ سری 8 برخلاف نسل قبلی تغییرات زیادی به همراه خواهد داشت
به گزارش مردم فردا،مارک گورمن از رسانه‌ی بلومبرگ در آخرین نسخه خبرنامه Power On خود در مورد انتظارات از مدل جدید ساعت‌های هوشمند اپل صحبت می‌کند. به گفته‌ی وی، واچ سری 8 می‌تواند نسخه بهبودیافته‌ای از ویژگی تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی را ارائه دهد که می‌تواند تعداد دفعات ابتلا به این نارسایی را در یک دوره مشخص محاسبه کند. این ویژگی با نام «afib barden detection»، ممکن است در نسخه بعدی سیستم عامل ساعت هوشمند اپل watchOS 9 که در ماه ژوئن (حدود ۲ ماه دیگر) در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان در سراسر جهان معرفی خواهد شد، رونمایی شود.

WatchOS 9 همچنین احتمالاً دارای یک حالت Low power یا کم‌مصرف جدید است که به برخی از برنامه‌ها و ویژگی‌ها اجازه می‌دهد با انرژی کم کار کنند و درنتیجه عمر باتری را حفظ کنند. درحال‌حاضر، اپل واچ در حالت کم‌مصرف فقط زمان را نمایش می‌دهد؛ همچنین صحبت از قابلیت اتصال ماهواره‌ای نیز وجود دارد که ظاهراً در سری آیفون 14 هم گنجانده خواهد شد. قابلیت‌های ماهواره‌ای به دستگاه‌های جدید اپل این امکان را می‌دهد که در شرایطی که پوشش آنتن موبایل وجود ندارد، پیام‌های کوتاه و هشدارهای SOS را ازطریق شبکه‌های ماهواره‌ای به اولین پاسخ دهندگان ارسال کنند.

Watch 8 همچنین به احتمال زیاد دارای سنسور دمای بدن است که در ابتدا فقط به برنامه‌ریزی باروری می‌تواند کمک کند و نسخه بعدی می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که دمای بدن شما بالاتر از حد معمول است؛ گرچه ممکن است این اندازه‌گیری چندان دقیق هم نباشد. نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل، ممکن است با واچ‌فیس‌های جدید، انواع تمرینات و همچنین معیارهای قابل‌سنجش بیشتر مرتبط با دویدن عرضه شود.

با وجود اینکه واچ 7 نسبت به نسل پیشین آنقدرها هم ارتقا پیدا نکرده بود، اما اپل ۳۰ درصد از کل فروش ساعت‌های هوشمند را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های جدید و احتمالاً طراحی کمی به‌روزشده، می‌تواند ساعت‌های سری 8 را به بهترین نوع خود تبدیل کرده و عنوان بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۲ را به‌راحتی کسب کند.

اپل واچ سری 8 به ویژگی‌های نظارت بر فشار خون و قند خون مجهز می‌شود؟
به‌نقل‌از مارک گورمن، ویژگی سنجش و نظارت فشار خون می‌تواند در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ به اپل واچ اضافه شود و اضافه شدن نظارت بر قند خون هم تا اواخر این دهه انتظار نمی‌رود؛ اگرچه برخی از رقبا مانند سامسونگ ساعت‌هایی در خط تولید خود دارند که مانیتورینگ فشار خون را ارائه می‌دهند، اما باید هر ماه با فشارسنج‌های سنتی کالیبره شوند.

گفته می‌شود اپل اکنون در حال آزمایش فناوری خود روی کارمندان است و ظاهراً این ویژگی خوانش سیستولیک (عدد اول در فشارسنج) و دیاستولیک (عدد دوم در فشارسنج) فشار خون را به شما نمی‌گوید، اما اگر فرد مشکوک به فشار خون بالا باشد به شما هشدار می‌دهد؛ البته کارمندان اپل ظاهراً از سرعت نوآوری‌های این شرکت هیجان زده نیستند و کوپرتینویی‌ها در چند وقت اخیر بسیاری از اعضای کلیدی خود را از دست داده‌اند.

گفتنی است که خانواده‌ی Watch 8 احتمالاً با یک مدل مقرون‌به‌صرفه SE و یک مدل مقاوم پریمیوم همراه خواهد بود و هدف آن بیشتر فعالیت‌های ورزشی و ورزشکاران است.
https://mardomefarda.ir/vdci.raqct1a5wbc2t.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما