تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
سری آیفون 14 و اپل‌واچ‌های جدید این شرکت با قابلیت جدیدی به نام Crash Detection یا تشخیص تصادف عرضه شد.
قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ مراکز امدادی ژاپنی‌ها را به زحمت انداخته است
به گزارش مردم فردا، این قابلیت مناسب برای شرایط اضطراری می تواند جان کاربر را در صورت تصادف، مثلاً تصادف اتومبیل، نجات دهد. با این حال، به نظر می رسد که سیستم تشخیص تصادف باعث ایجاد مشکلاتی در ژاپن شده است. در حقیقت قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ مراکز امدادی ژاپنی ها را به زحمت انداخته است.

قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴
هر چند نمی‌توان انتظار داشت یک قابلیت جدید، حتی اگر توسط اپل ارائه شده باشد؛ در اولین ارائه‌های خود بی نقص باشد اما وقتی پای شرایط اضطراری در بین است شرایط فرق دارد. اگر دستیار صوتی شما خوب کار نکند شاید اهمیتش به اندازه زمانی نباشد که شرایط اضطراری اشتباه به مراکز امدادی اعلام می‌شود.

سازمان آتش نشانی و مدیریت بلایای وزارت امور داخلی و ارتباطات ژاپن از دارندگان گوشی های هوشمند درخواست کرده است که در استفاده از ویژگی تشخیص تصادف در دستگاه های خود احتیاط بیشتری به خرج دهند، زیرا اخیراً تعداد تماس های اضطراری خودکار در شرایطی که نیازی به کمک وجود ندارد، زیاد شده است.

اداره‌های آتش نشانی در نزدیکی مناطق اسکی، مانند اداره آتش نشانی کیتا آلپس ناگانو و آتش نشانی شهر گوجو، افزایش تعداد تماس های اضطراری را به دلیل این هشدارهای اشتباه گزارش کرده اند. از 16 دسامبر تا 23 ژانویه، سازمان آتش نشانی کیتا آلپ ناگانو 919 تماس اضطراری دریافت کرد که 134 مورد از آنها تماس های نادرست بودند و توسط ویژگی تشخیص تصادف ایجاد شده بودند. به طور مشابه، اداره آتش نشانی شهر گوجو 351 تماس اضطراری را بین 1 ژانویه تا 23 ژانویه دریافت کرد که 135 مورد از آنها هشدارهای اشتباه بود.

این سیستم که برای تشخیص سقوط و برخورد هنگام رانندگی، اسکی یا اسنوبورد طراحی شده است. پس از تشخیص حالت اضظراری، شمارش معکوس را آغاز می کند که اگر کاربر نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، منجر به تماس خدمات اضطراری می شود. با این حال، کاربران ممکن است همیشه نتوانند به موقع به هشدارهای قبل از تماس واکنش نشان دهند و از برقراری آن جلوگیری کنند.

البته که غیرفعال کردن این ویژگی امکان پذیر است، اما از آنجایی که می تواند ابزار موثری در موارد تصادفات جدی باشد، غیرفعال کردن آن برای کاربران منطقی نخواهد بود. در دسامبر 2022، یک زن و شوهر در یک سانحه رانندگی قرار گرفتند و نجات آنها توسط تشخیص تصادف اپل کمک شد، که نشان دهنده اهمیت این ویژگی است.

شایان ذکر است که این موضوع منحصر به ژاپن نیست. سایر مناطق نیز مشکلات مشابهی را گزارش کرده اند و این ویژگی در سایر رویدادهای غیر مرتبط با اسکی مانند سوار شدن بر ترن هوایی فعال شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcbafb8.rhb0wpiuur.html
منبع : ترنجی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما