تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
جالب است ۰
در فاصله برکناری نخست وزیر سابق و انتخاب نخست وزیر جدید، خیابان های ده ها شهر پاکستان صحنه تظاهرات مردمی است و ادامه نارضایتی ها می تواند بر سرنوشت سیاسی این کشور تاثیرگذار باشد.
پس‌لرزه های برکناری عمران خان/ تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف پاکستان
به گزارش مردم فردا،رسانه‌های بین المللی و محلی شمار معترضانی را که در حمایت از عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان به خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور آمده بودند، ده‌ها هزار نفر اعلام می‌کنند حال آنکه در شماری از دیگر کشورها از جمله انگلیس شاهد تجمعات مشابه در اعتراض به روند تغییر دولت اسلام آباد بوده ایم.

این تجمعات که عموماً بعد از افطار و بین ساعت ۸ تا ۱۰ شب به وقت محلی روز یکشنبه برگزار شد، بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین تجمعات مردمی در پاکستان به شمار رفته و برخی از رسانه‌های این کشور تاکید دارند که فقط در روز استقلال پاکستان شاهد چنین تجمعات مردمی بودند.

به باور برخی کارشناسان، بدون شک احزاب وابسته به آمریکا و انگلیس و ژنرال‌های ارتش پاکستان این تجمعات را دیده و از تأثیر گفتمان عمران خان بر مردم در مورد دخالت آمریکا در سیاست داخلی پاکستان و تعیین تکلیف برای این کشور آگاه هستند.

حتی طبق برخی پیش بینی‌ها، این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی نباشیم حال آنکه این رویداد اگر همه چیز به روال معمول پیش رود باید در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ به سرانجام برسد.

گفته می‌شود که احزاب وابسته به غرب تلاش می‌کنند تا باخرید زمان، فرصت لازم برای دلسرد کردن حامیان عمران‌خان را پیدا کنند حال آنکه در این فاصله، اوضاع اقتصادی با توجه به شرایط جهانی بدتر می‌شود و این مسئله به نفع هیچ یک از احزاب و جناح‌های سیاسی نیست.

همه این تحولات در حالی است که امروز دوشنبه شاهد رأی گیری پارلمان پاکستان برای انتخاب جانشین عمران خان خواهیم بود و انتظار می‌رود که پیروزی از آن «شهباز شریف» رهبر اپوزیسیون باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcg.w93rak9qnpr4a.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین