تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۸
جالب است ۰
نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون گفت: ثریا آقایی به دلیل جراحی هر دو زانو و توصیه پزشکش ممکن است حضور در بازی‌های آسیایی را از دست دهد.
ثریا آقایی بازی‌های آسیایی را از دست می‌دهد؟
به گزارش مردم فردا،فریبا مددی در خصوص غیبت ثریا آقایی در مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون اظهار کرد: ثریا آقایی هر دو زانوی خود را عمل کرده است. زانوی راستش را چهار سال قبل هنگام انتخابی المپیک ریو جراحی کرد. همچنین دو سال پیش (سال ۹۹) قبل از المپیک توکیو زانوی چپش حین مسابقات لیگ برتر آسیب دید و مجبور به عمل شد. او با ریکاوری برای المپیک توکیو آماده شد و در المپیک هم عملکرد خوبی داشت. هرچند که در المپیک کمی فشار را تحمل کرد اما پزشکش به او اجازه مسابقه داده بود.
نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون در ادامه گفت: او بعد از المپیک در مسابقات لیگ برتر شرکت کرد و به دلیل فشار تمرینات و مسابقه اذیت شد و اعلام کرد نمی تواند دوباره در مسابقات شرکت کند. پزشکش نیز به او توصیه کرده که با توجه به شرایطش اگر فشار بیشتری را متحمل شود ممکن است آسیب بیشتری ببیند. خود ثریا ترجیح داد که شرکت نکند. هر چند که یک ورزشکار برای کشورش افتخار کسب می‌کند اما برای ما سلامتی او مهمتر و در درجه اول است. به همین دلیل با خواست او موافقت کردیم.
مددی به مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون اشاره کرد و گفت: مسابقات انتخابی از فردا در کرج برگزار می‌شود. ۱۶ نفر برتر مسابقات دهه فجر را دعوت کردیم ولی تنها ۱۲ نفر شرکت خواهند کرد. در نهایت ۴ نفر از آنها را انتخاب می‌کنیم و آنها تا زمانی که قرار است لیست نفرات نهایی را اعلام کنیم در اردو خواهند ماند. بعد طبق دو سهمیه ای که در بخش زنان داریم نفرات اصلی را انتخاب می‌کنیم.
نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون گفت: البته به ثریا آقایی تا آخرین لحظه فرصت می‌دهیم. او هم از نظر اخلاقی و هم فنی قهرمان برتر ما است و ما برای او امتیاز قائل هستیم. اگر تا آخرین لحظه شرایطش را پیدا کند و پزشک اجازه ادامه فعالیت را به او بدهد، خودش هم بخواهد میان او و چهار نفر برتر مسابقه برگزار خواهیم کرد و نفرات اصلی را انتخاب می کنیم.
وی در پایان گفت: ولی با توجه به صحبت‌هایی که او با خود من و مربیانش داشته فکر نمی‌کنم تصمیمش این باشد که برگردد. آقایی می‌گوید برای بازی‌های آسیایی باید تمرینات سختی را داشته باشد چون توقعات از او بیشتر شده و خودش هم توقع بیشتری از خودش دارد که در بازی های آسیایی موفق باشد. در این شرایط اگر آسیب ببیند برای آینده اش بد خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdce.e8pbjh87x9bij.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما