تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵
جالب است ۰
کاروان ایران در چهارمین روز‌ بازی های آسیایی بیش از قبل امیدوار به ثبت یک شگفتی برای صید دومین طلاست. امروز نسبت به سه روز قبلى کاروان ورزشى ایران در هانگژو روز خلوت ترى را سپرى مى کند.
لحظه به لحظه از هانگژو؛ به امید یک شگفتی
به گزارش مردم فردا،یک طلا، ۴ نقره و ۵ برنز باعث شده تا ایران در جدول‌ مدال ها خیلی از دیگر مدعیان عقب نیفتد و جزو ۱۰ کشور برتر قرار بگیرد.
امروز در رشته های بسکتبال سه نفره، هندبال، فوتبال، ووشو، تیراندازی، تکواندو، شنا، بوکس و تنیس روی میز نماینده داریم.
در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی روز‌ چهارم بازی های آسیایی همراه ما باشید:
*تکواندو
_متین رضایی نماینده وزن 68- کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کورمانالیف از قرقیزستان رفت و با حساب دو بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.
او در راند اول این مبارزه با نتیجه 19 بر 6 پیروز شد و در راند دوم نیز 19 بر 12 برنده میدان بود.
_در گروه بانوان و در وزن 67- کیلوگرم، ملیکا میرحسینی در دور نخست به مصاف «باس نت» از نپال رفت و با برتری 2 بر صفر راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. او در راند نخست این مبارزه 14 بر 1 پیروز شد و در راند دوم نیز 9 بر صفر به پیروزی رسید.
_در وزن 80- کیلوگرم مهران برخورداری پس از استراحت در دور نخست به مصاف «امید سهاک» از افغانستان رفت و دو بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
او در راند نخست این مبارزه  7 بر صفر پیروز شد و در راند دوم نیز  15 بر 2 برنده شد.
_متین رضایی نماینده وزن 68- کیلوگرم کشورمان در یک چهارم نهایی با نتیجه 2 بر 1 مقابل «چنمینگ ژیائو» از چین به پیروزی رسید و ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را در کمتر چند ثانیه مانده به پایان مبارزه قطعی کرد. او راند اول این مبارزه را 17 بر 7 به حریف واگذار کرد و در راند دوم با نتیجه  12 بر 120 بازی را به راند سوم کشاند، رضایی در راند سوم هم 15 بر 14 به پیروزی رسید.
* شنا
_مسابقات شنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو با برگزاری ماده ۱۰۰ متر پروانه پیگیری شد و مهرشاد افقری شناگر ۲۱ ساله تیم ملی در گروه چهارم مقدماتی با زمان ۵۴.۰۷ بین ۸ شناگر پنجم شد. افقری با ثبت این زمان در میان ۲۹ شناگر ماده ۱۰۰ متر پروانه در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.
_ جدول گروه ۴ مقدماتی ۱۰۰ متر پروانه و جایگاه پنجمی مهرشاد افقری.


_مسابقات شنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو با برگزاری ماده ۲۰۰ متر آزاد پیگیری شد و متین سهران شناگر ۲۱ ساله تیم ملی در گروه سوم مقدماتی با زمان ۱:۵۳.۵۷ بین ۸ شناگر ششم شد. در این گروه ۴ شناگر زیر یک دقیقه و پنجاه ثانیه رکورد زدند که بهتر از رکورد ایران (۱:۵۰.۷۱) محسوب می شود. 

_سهران با ثبت زمان ۱:۵۳.۵۷ در میان ۳۶ شناگر ماده ۲۰۰ متر آزاد در جایگاه بیستم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند.
* تیراندازی
_چهارمین روز از مسابقات تیراندازی بازی های آسیایی به برگزاری رقابت های تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان اختصاص داشت. نجمه خدمتی، الهه احمدی و آرمینا صادقیان نمایندگان ایران در بخش از مسابقات بودند که نتوانستند از مرحله مقدماتی صعود کنند.
_ در مرحله مقدماتی این رقابت ها که با حضور ۴۴ نفر برگزار شد، آرمینا صادقیان با ۵۸۵ امتیاز گرفت و در جایگاه یازدهم‌ایستاد. نجمه خدمتی با امتیاز ۵۸۲ در جایگاه ۱۵ ایستاد. الهه احمدی با مجموع ۵۷۵ امتیاز صاحب جایگاه ۲۹ شد. همچنین در بخش تیمی، تیم ایران با ۱۷۷۴ امتیاز ششم شد.
_بدین ترتیب نمایندگان ایران در تفنگ‌ ۵۰ متر سه وضعیت زنان از صعود به فینال این بخش بازمانده و پایان زودهنگامی در بازی ها داشتند.
_ با حذف تیراندازان ایران در این بخش، پرونده بانوان تیرانداز در بازی های آسیایی بدون مدال بسته شد.
_در پایان بخش سرعت و دقت تپانچه ۲۵ متر بانوان، هانیه رستمیان با امتیاز ۵۸۴ در رده ششم ایستاد و فینالیست شد. دو تیرانداز از چین، دو تیرانداز از هند، یک تیرانداز از چین تایپه، سنگاپور و کره‌جنوبی در کنار رستمیان در فینال حضور دارند. گلنوش سبقت‌الهی با ۵۶۶ امتیاز سی و یکم و زینب طوماری با ۵۴۳ امتیاز در رده سی و نهم ایستاد.
_فینال تپانچه ۲۵ متر بانوان ساعت ۱۰ به وقت تهران برگزار می شود.
_در جریان برگزاری بخش سرعت تپانچه ۲۵ متر دختران، مشکلی در سلاح زینب طوماری به وجود آمد و سلاح او موقع شلیک گیر کرد که همین موضوع باعث شد تا وی ۳۰ امتیاز را از دست بدهد. همین امر باعث شد تا طوماری نتواند عملکرد خود را نمایش بگذارد و در نهایت با ۵۴۳ امتیاز در جایگاه سی و‌نهم ایستاد.
*ووشو
_نمایندگان کشورمان در بخش مردان و زنان کار خود را در بخش اجرای فرم ووشو(تالو) آغاز کرده اند.

*تنیس روی میز
_مسابقات تنیس روی میز‌ دز بخش انفرادی از صبح امروز‌ آغاز شده و امیرحسین هدایی ملی‌پوش تنیس روی میز ایران مقابل عبیدالله سلطانف تاجیکستانی قرار گرفته است.
_امیرحسین هدایی در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی مسابقات انفرادی از ساعت ۱۰:۴۵ به وقت هانگژو مقابل عبیدالله سلطانف از تاجیکستان قرار گرفت. هدایی کار سختی مقابل حریف خود نداشت و به راحتی در چهار گیم پیاپی به پیروزی رسید. مسابقات انفرادی به صورت چهار از هفت برگزار می‌شود و هر پینگ‌پنگ‌باز چهار گیم را به سود خود تمام کند، پیروز بازی خواهد بود.
او به ترتیب با نتایج ۱۱ بر ۴، ۱۱ بر ۵، ۱۱ بر ۸ و ۱۱ بر ۶ تنها در ۲۶ دقیقه صاحب برتری شد و به مرحله یک‌شانزدهم نهایی راه یافت.
*بسکتبال
_تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران با نتیجه 22 بر 13 برابر ژاپن به پیروزی رسید.

 _این پیروزی مسیر ایران برای رسیدن به دور دوم بازیهای آسیایی را هموار کرد.

* هندبال
_جدال سرنوشت ساز تیم هاى ملى هندبال ایران و عربستان آغاز شده برنده این مسابقه مى تواند به دور بعد صعود کند.
https://mardomefarda.ir/vdccp4qi.2bqx48laa2.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما