تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
ورزشکاران ایرانی در روز سوم بازی های آسیایی در 11 رشته به مصاف رقبای خود رفته اند.
لحظه به لحظه از بازی‌های آسیایی هانگژو
به گزارش مردم فردا،سه مدال نقره و 5 برنز حاصل تلاش کاروان ایران در دو روز نخست بازی های آسیایی هانگژو بوده، اما از آنجایی که در جدول مدالی مسابقات مدال طلا از هر چیزی مهمتر است، همه چشم انتظار کسب اولین طلا هستند.
درخشش بانوان ورزشکار ایران در دو روز نخست مسابقات باعث شده تا امیدهای بیشتری به این بخش وجود داشته باشد. البته که در روز سوم این امیدواری وجود دارد در فینال مسابقات والیبال شاگردان بهروز عطایی بتوانند از سد چین میزبان گذشته و اولین طلای ایران را صید کنند.
البته در رشته های تکواندو، تیراندازی و ووشو هم امید به کسب مدال برای ایرانی ها وجود دارد.
در ادامه لحظه به لحظه با اخبار و حواشی روز سوم بازی های آسیایی هانگژو همراه ما باشید:
 تکواندو
علیرضا حسین پور نماینده کشورمان در وزن 63- کیلوگرم مردان در اولین دیدار «محمد رایحان» از هند را 2 بر صفر از پیش رو برداشت. 
حسین‌ پور در ادامه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز 2 بر صفر نماینده پاکستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
در ادامه مسابقات تکواندو نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو امروز و در وزن 53- کیلوگرم زنان، ناهید کیانی بعد از یک دور استراحت، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تکواندوکار تایلندی رفت. کیانی در این مرحله نتیجه را به حریف واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

 این‌ شکست در حالی رقم خورد که کیانی چندی قبل مدال طلای جهان‌‌ را کسب کرده بود و‌ در هانگژو جزو امیدهای اصلی کسب مدال طلا برای کار‌وان ایران بود.
در وزن 57- کیلوگرم بانوان نرگس میرنوراللهی در اولین دیدار مقابل «کیم یوجین» از کره جنوبی 2 بر صفر شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.
 بدین ترتیب دختران تکواندو امروز بدون هیچ بردی از دور مسابقات کنار رفتند!
  ووشو
در بخش اجرای فرم(تالو) شاهین بنی‌طالبی‌ یکی از نمایندگان ایران کار خود را به پایان رساند و باید منتظر اعلام نتیجه از سوی‌ داوران باشد.

مینا پناهی، نماینده زنان‌ تالوی ایران‌ در حین اجرای فرم با مصدومیت‌ مواجه شد. آسیب دیدگی‌ به حدی جدی بود که با برانکارد‌ از زمین مسابقه بیرون رفت.
 هانیه رجبی دیگر تالوکار ایرانی بود که در مسابقات صبح امروز اجرای فرم کرد.

پس از بررسی شرایط پناهی توسط پزشکان داخل سالن مسابقه، وی جهت بررسی دقیق‌تر و انجام ام‌ار‌ای زانو راهی بیمارستان شد. البته شرایط کلی مینا پناهی مساعد است.

تیراندازی
رقابت های تیراندازی تفنگ ۱۰ متر میکس امروز سه شنبه و در چارچوب روز سوم‌ بازی های آسیایی برگزار شد. شرمینه چهل امیرانی و امیرمحمد نکونام ترکیب ایران را در این بخش از مسابقات تشکیل دادند.: در پایان مرحله مقدماتی، چهل امیرانی و نکونام با مجموع ۶۲۹ امتیاز در میان ۲۰ تیم شرکت کننده در جایگاه پنجم قرار گرفتند و برای کسب مدال برنز باید با قزاقستان رقابت داشته باشند.
 رقابت های تیراندازی تفنگ ۱۰ متر میکس به منظور تعیین رده بندی نهایی و مشخص شدن تیم های اول تا سوم برگزار شد. شرمینه چهل امیرانی و امیرمحمد نکونام ترکیب ایران را در این بخش از مسابقات تشکیل دادند که برای کسب مدال برنز مشترک با قزاقستان رقابت داشتند. در پایان این مرحله تیم ایران با نتیجه ١٧ به ١١ برابر حریف خود شکست خورد و از کسب مدال بازماند. 

 
تیم تفنگ ١٠ متر میکس ایران در پایان مرحله مقدماتی با مجموع ٦٢٩ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.
 جودو
 قاسم باغچقی به عنوان آخرین نماینده جودو کشورمان امروز در وزن منهای 90 در نخستین دیدار فاریس بدوی از فلسطین  را ایپون و ضربه فنی کرد.
جودوکاى ایرانى در دور دوم باید با "حمزه دیدار" از قزاقستان مصاف دهد.
قاسم باغچقی در مبارزه دوم مقابل حمزه دیدار از قزاقستان در ثانیه های پایانی ایپون شد تا او هم مثل سایر هم تیمی هایش حذف زودهنگامی از مسابقات را تجربه کند. 
بدین ترتیب تیم ملی جودو مردان و زنان کشورمان به کار خود در نخستین حضور مهم و رسمی در مسابقات بین المللی بعد از چهار سال محرومیت خاتمه داد. 
این تیم با سه نماینده در بخش مردان ابوالفضل محمودی،مهدی فتحی پور و قاسم باغچقی و یک نماینده زن مریم بربط بعد از چهار سال تعلیق در بازیهای آسیایی هانگژو حضور یافت که در نهایت همانطور که پیش بینی می شد بدون کسب مدال کار خود را تمام کرد.
 بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی خود مقابل امارات قرار‌ گرفته است. شاگردان دمیر در این دیدار کار سختی برای کسب‌ پیروزی‌ نخواهند داشت.

تیم ملى بسکتبال ایران در اولین بازى خود در بازى هاى آسیایى با نتیجه ٨١ بر ٥٧ مقابل امارات به برترى دست یافت.
https://mardomefarda.ir/vdcce4qi.2bqxm8laa2.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما