تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۳
جالب است ۰
ظاهراً نسخه 100 گوگل کروم به تازگی عرضه شده است. تقریباََ 14 سال از نخستین انتشار omnibpx با طراحی کم‌نقص آن از سال 2008 می‌گذرد که این لوگو به سراسر دنیا معرفی شد. گوگل کروم در بیش‌تر تاریخ خود، تقریباََ هر دفعه که به‌روزرسانی شده است، هر شش هفته شماره‌ی جدیدی را در نسخه‌ی خود به‌دست آورده است. اما سال گذشته، این شرکت برای ارائه‌ی سریع‌تر ویژگی‌های جدید، به‌‌جای شش هفته، به چرخه‌ی چهار هفته‌ای روی آورد. گوگل ادعا می‌کند که هم اکنون، نسخه‌ی 100 این به‌روزرسانی در کانال‌های پایدار در سراسر جهان برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS منتشر می‌شود.
نسخه 100 گوگل کروم با لوگوی جدید عرضه شد
به گزارش مردم فردا،نویسنده‌ی The Verge در ادامه ادعا می‌کند که در منطقه‌ای که او زندگی میکند، زمانی که افراد 100 ساله می‌شوند پیامی تلگرامی را از سوی ملکه دریافت می‌کنند. اما عجیب است که نخستین نسخه‌ی سه‌رقمی کروم با اینکه شاهد تغییرات بسیاری بوده است، چندان هیاهویی به‌پا نکرده است.

حالت لایت اندروید کروم با این نسخه ناپدید می‌شود
سایر تغییراتی که با نسخه 100 کروم عرضه شد، شامل حذف شدن حالت ساده در این مرورگر برای کاربران اندروید است. این ویژگی، قبلاً برای استفاده کمتر از داده‌های تلفن همراه و بارگیری سریعتر صفحات وب طراحی شده بود. اما همان‌طور که در ماه گذشته کریگ تامبیلسون، مدیر پشتیبانی کروم در پستی توضیح داده بود، با کاهش هزینه‌ای داده‌ی تلفن‌ همراه، این ویژگی ضرورت کم‌تری دارد. درنتیجه کروم‌ به‌طور کلی داده‌ها را کارآمد‌تر کرده است.

البته در مورد این نسخه سه رقمی این نگرانی وجود دارد که ممکن است انتقال یافتن به نسخه‌ی 100 گوگل برای هر وب‌سایتی که صرفاً برای شناسایی مرورگرهایی با شماره نسخه‌های دو رقمی طراحی شده‌اند، مشکلاتی را ایجاد کند. اما از آنجاییکه گوگل ماه‌هاست در مورد انتقال جدید خود هشدار می‌دهد، این احتمال وجود دارد که هرگونه باگ‌ بزرگ، قبلاََ شناسایی و برطرف شده باشد تا مشکلی برای کاربران پیش نیاید. با این حال، اگر این‌طور نباشد، باز هم مشکلی نیست. گوگل اعلام کرده که قادر است شماره‌ی نسخه‌ی مرورگر خود را تا زمانی که این مشکل برای کاربران برطرف شود، ثابت نگه دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcb.0bsurhb0fiupr.html
منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین