تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
با به‌روزرسانی امنیتی جدید گوگل کروم شاهد افزایش ۲۵ درصدی در خنثی سازی حملات فیشینگ خواهیم بود. بنا به اعلام گوگل، با بروزرسانی جدید گوگل کروم احتمال اینکه کاربران مورد حمله فیشینگ قرار گیرند کمتر شده است.
با به‌روزرسانی امنیتی جدید گوگل کروم حملات فیشینگ خنثی می‌شوند
به گزارش مردم فردا،بازیگران مخرب اینترنتی از انواع تاکتیک‌ها، از جمله از طریق وب‌سایت‌های فیشینگ، برای دستیابی به اطلاعات شخصی کاربران استفاده می‌کنند، اما با این بروزرسانی جدید از سوی گوگل، احتمال دستیابی به اطلاعات شما برای آنها کمی سخت‌تر شده است.

گوگل اعلام کرده با ارائه برورسانی‌هایی نحوه بررسی آدرس وبسایت‌ها توسط قابلیت Safe Browsing در مرورگر کروم بهبود یافته است. قبل از این بروزرسانی‌ها این قابلیت از لیستی از وب سایت‌های مخرب استفاده می‌کرد که هر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به روز می‌شدند. اما با این به‌روزرسانی، گوگل کروم اکنون بلادرنگ وبسایت‌های مخرب را فهرست و به‌روزرسانی می‌کند.

به گفته گوگل، Safe Browsing هر روز بیش از ۱۰ میلیارد URL و فایل را ارزیابی می‌کند و بیش از ۳ میلیون هشدار برای کاربرانی که با تهدیدات احتمالی روبرو هستند ارسال می‌کند. انتظار می‌رود بررسی و بروزرسانی بلادرنگ URLها باعث شود، نسبت به زمانی که لیست هر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به روز می‌شد، حملات فیشینگ ۲۵ درصد بیشتر خنثی شود.

با توجه به اینکه این قابلیت رمزگذاری شده است، ازینرو هیچ فردی نمی‌تواند تشخیص دهد از چه وب سایت‌هایی بازدید می‌کنید.

Password Checkup گوگل نیز یکی دیگر از بروزرسانی این شرکت برای iOS می‌باشد. قابلیت Password Checkup گذرواژه‌هایی که ضعیف هستند و یا قبلا مورد استفاده قرار گرفته‌اند و همچنین گذرواژه‌هایی که قبلا هک شده‌اند را شناسایی می‌کند و آن را برای کاربران علامت‌گذاری می‌کند. اگر رمز عبور ضعیف باشد یا قبلا استفاده شده باشد، کاربران هشداری در این زمینه دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است این به‌روزرسانی‌ها اکنون در دسترس کاربران قرار دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcjmhe8.uqetyzsffu.html
منبع : تکفارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما