تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۹
جالب است ۰
سخنگوی کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد، تصمیم روسیه در تقویت مرزهای غربی ربطی به بسته شدن آنها ندارد.
توضیحات سخنگوی کرملین درباره حضور داوطلبان خاورمیانه در اوکراین
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران گفت: می‌دانید منظورمان از تقویت مرزهای غربی روسیه چیست؟ این مساله اصلا ربطی به بسته شدن مرز ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به این حقیقت و در میانه "عملیات ویژه نظامی"‌ در اوکراین، ناتو و برخی از کشورهای غربی از این مساله برای افزایش پتانسیل نظامی خود در نزدیکی مرزهای ما استفاده می‌کنند.
پسکوف در ادامه گفت: هیچکس احتمال نشست بین ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهوری روسیه و اوکراین را رد نمی‌کند. چنین احتمالی را رد نمی‌کنیم.
وی افزود:‌ نخست، هیات‌ها و وزرای دو کشور باید اقداماتی را انجام دهند به همین دلیل است که روسای جمهوری اوکراین و روسیه نشستی در حال حاضر ندارند اما بعد از این روند، این دو دیدار می‌کنند. موثر بودن گفت‌وگوهای بین کی‌یف و مسکو زیاد نیست اما باید ادامه یابد.
سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش افزود: آمریکا ممکن است به سیاست تحریمی خود علیه روسیه برای مدتی طولانی ادامه دهد و تحریم‌ها و محدودیت‌ها بدون توجه به "عملیات نظامی روسیه" در وکراین وضع شوند.
وی همچنین گفت: با شناخت کم و بیش همتایان خود در خارج از کشور، می‌توان تصور کرد که آنها می‌توانند این تمایلات تحریمی را برای مدت طولانی ادامه دهند. در واقع، آنها چندین دهه است که این کار را انجام می‌دهند و آن را هم در شرایط کنونی یا بدون در نظر گرفتن آن ادامه می‌دادند.
همچنین پسکوف در پاسخ به اظهارات اخیر جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا درباره توقف روابط تجاری عادی با روسیه گفت: با توجه به این اظهارنظر باید بگویم که ما منتظر یکسری اظهارات دیگر می‌مانیم و بعد درباره آن صحبت می‌کنیم.
سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه وقتی درباره اعزام داوطلب به اوکراین پیشنهاد داد، منظورش شهروندان روس نبود. او گفت که داوطلبان زیادی آماده‌اند تا برای کمک به مردم در دونباس بروند که شامل ۱۶ هزار نفر از کشورهای خاورمیانه می‌شوند. منظورش داوطلبانی از خاورمیانه و سوریه بود نه شهروندان روسی.
https://mardomefarda.ir/vdcj.aeifuqeymsfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین