تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۲
جالب است ۰
ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفت نیرو‌های مسلح این کشور قادر به مقابله با هر گونه تجاوز نظامی روسیه هستند.
رئیس‌جمهور اوکراین: ارتش ما قادر به مقابله با حمله نظامی روسیه است
به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین می‌گوید روسیه در مرز‌های این کشور صد‌ هزار نیروی نظامی مستقر کرده و به دنبال حمله نظامی است.

زلنسکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های مسلح اوکراین به بهترین شکل آماده انجام ماموریت‌های خود برای دفاع از آزادی و حاکمیت کشور در برابر تجاوز روسیه هستند. ارتش اوکراین به قدرت خود ایمان دارد و می‌تواند هر گونه نقشه دشمن را خنثی کند.

همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با ولودیمر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین درباره بحران این کشور گفتگو کرد. گفته می‌شود در این گفتگو بلینکن در مورد عواقب شدید اقتصادی علیه روسیه در صورت تهاجم نظامی به اوکراین هشدار داده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: آمریکا به سیاست در‌های باز ناتو متعهد است و این ائتلاف باید آمادگی لازم را برای مواجهه با هر گونه درگیری داشته باشد.  اوکراین اکنون آرزوی پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو را دارد.

روسیه احتمال حمله نظامی به اوکراین را رد کرده و آن را خیال پردازی غرب خوانده است، ولی هر بار به نیرو‌های ناتو هشدار داده از خط قرمز‌های مسکو عبور نکنند و گسترش اتحاد ناتو به سمت شرق را متوقف کنند.

قرار است امروز جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین بر سر برخی بحران‌های منطقه‌ای از جمله موضوع اوکراین گفتگو کند. منابع آگاه می گویند جو بایدن در گفتگو با پوتین به وی هشدار خواهد داد هر گونه ماجراجویی جدید علیه اوکراین با تحریم های اقتصادی سنگین علیه مسکو همراه خواهد شد. همچنین بایدن هشدار خواهد داد در صورت حمله روسیه به اوکراین، آمریکا نیروی نظامی به کشورهای شرق اروپا که عضو ناتو هستند اعزام خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdch.xnzt23nzzftd2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین