تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۷
جالب است ۰
هماهنگ کننده سازمان ملل متحد اعلام کرده که این سازمان از تصمیم روسیه در مورد تعلیق کریدور غلات مطلع است.
سازمان ملل تعلیق کریدور غلات میان اوکراین و روسیه را تائید کرد
به گزارش مردم فردا،این خبر را «امیر عبدالله»، هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در مرکز مشترک استانبول (JCC) که حمل و نقل کریدور غلات اوکراین را کنترل می‌کند  اعلام کرد و گفت نگرانی‌هایی در مورد ایمنی کشتی‌های غیرنظامی که تحت ابتکار غلات دریای سیاه فعالیت می‌کنند، وجود دارد.

روز شنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مسکو مشارکت خود در کریدور غلات را به دنبال حمله پهپادی اوکراین به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپل به حالت تعلیق درآورده است.

«اسمینی پالا»، سخنگوی سازمان ملل در کریدور ابتکار غلات دریای سیاه با تائید اطلاع این سازمان از تحولات مرتبط با کریدور غلات گفت که امیر عبدالله هماهنگ کننده سازمان ملل متحد به تازگی توسط هیئت نمایندگی روسیه در مرکز هماهنگی مشترک (JCC) از تعلیق این کریدور بشردوستانه مطلع شده و تعلیق فعالیت این کریدور را به اطلاع اوکراین و ترکیه نیز رسانده است.

همچنین «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد روز شنبه گفت که روسیه درخواست کرده است تا نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز دوشنبه برگزار شود و حمله پهپادی اوکراین به کشتی‌ها و زیرساخت‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپل را بررسی کند.

به گفته نماینده روسیه در سازمان ملل، حمله اخیر اوکراین به سواستوپل مسکو را وادار به تعلیق مشارکت خود در کریدور غلات کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcfj1dy.w6dm1agiiw.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین