تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۱
جالب است ۰
/اگرچه ممکن است اروپا از خطر کمبود گاز در زمستان امسال جسته باشد، اما شاهد بدتر شدن اوضاع تامین گاز در سطح اروپا هستیم.
قیمت گاز اروپا یک هفته‌ای دو برابر شد
به گزارش مردم فردا،اگرچه ممکن است اروپا از وقوع بحران احتمالی در تامین گاز خود برای فصل زمستان جاری عبور کرده باشد، اما افزایش قیمت گاز در سطح این قاره به سرعت در حال تبدیل شدن به یک بحران و سیگنال منفی برای اقتصاد اتحادیه اروپاست.
فقط در یک هفته قیمت گاز در اروپا دو برابر شده و طی روزهای گذشته با ثبت رقم 2392 دلار رکورد تاریخی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکسته است. دلیل افزایش قیمت گاز نگرانی‌ها نسبت به اختلال در چرخه تامین گاز اروپا از سوی روسیه است.
اگرچه یکی از دلایل بالا رفتن قیمت گاز در اروپا درگیر شدن نظامی روسیه با اوکراین است، اما توقف موقت صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله موسوم به یامال نیز مزید بر علت شده و قیمت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ بیش از پیش بالا برده است.
از سوی دیگر برخی کشورها در حال وارد اعمال فشار برای تحریم نفت و گاز روسیه هستند که این مسأله هم شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌ در بازار جهانی انرژی مشتنج کرده است.
البته چند ماهی می‌شود مردم اروپا شاهد افزایش قیمت گاز هستند، اما قیمت‌های کنونی می‌تواند برای اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار مخرب باشد و بسیاری از طرف‌ها هنوز این زمستان تمام نشده نگران زمستان سال بعد هستند.

احتمال اینکه اروپا در زمستان سال آینده درگیر کمبود گاز شود تا حدودی وجود دارد، ذخایر گاز زیرزمینی اروپا نسبت به متوسط 5 ساله آن بسیار پایین آمده و در صورتی که اتحادیه اروپا بخواهد مشکل کمبود گاز برای زمستان آینده را‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کند، مجبور خواهد بود انبارهای گازی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ با گاز گران‌قیمت کنونی پر کند.
https://mardomefarda.ir/vdcd.j0o2yt0jxa26y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین