تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۳
جالب است ۰
مدیر هماهنگی و امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: مشترکان بد مصرف به ازای هر متر مکعب در پلکان ۱۱ در اقلیم‌های مختلف ۵,۰۰۰ تومان و در پلکان ۱۲ به بعد ۶,۰۰۰ تومان تعریف شده‌اند یعنی به ازای هر متر مکعب ۶,۰۰۰ تومان باید پرداخت کند.
افزایش تعرفه گاز برای مشترکان پرمصرف
به گزارش مردم فردا،مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی و امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در حاشیه مراسم امضای توافق‌نامه طرح افزایش استحصال گاز اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تغییر تعرفه گاز اظهار داشت: بر اساس جز ۱ بند «ز» و بند «ل» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دولت و شرکت ملی گاز موظف شدند که ضمن بررسی مجدد الگوی مصرف بخش خانگی تعرفه‌های گاز طبیعی را نیز به نحوی تنظیم کنند که برای مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که در حد متعادل مصرف دارند قبوض رایگان صادر شود.

وی ادامه داد: ۲۱ خرداد ماه از طرف دولت آئین‌نامه اجرایی این دو بند ابلاغ شد که بر اساس آن از نظر تعرفه نسبت به سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و هیچ پلکانی تغییر ایجاد نشده است.
به گفته این مقام مسئول تعرفه‌های سال جاری همانند تعرفه‌های سال گذشته محاسبه می‌شود.
رحمانی اضافه کرد: ۷۵ درصد مصارف در سه پلکان اول مورد بررسی قرار گرفت و بعد از آن الگوی مصرف متوسط، پر مصرف و بسیار پر مصرف تعریف شد و بر اساس آن ۷۰ درصد پلکان‌ها از ۷۵ به ۱۰۰ متر مکعب افزایش یافت.
این مقام مسئول تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پلکان مصرف ۱۲ گانه ۱۰۰ متر مکعب خواهد بود اما تعرفه‌ها هیچ تغییری پیدا نکرده و مانند سال قبل اعمال می‌شود. برای مصارف سه پلکان اول هیچ تغییری نکرده اما برای سایر پلکان‌ها همان مبالغ ۱۴۰۱ اخذ می‌شود و در پلکان ۱۱ و ۱۲ که مصارف زیادی دارند با تغییراتی مواجه هستیم.

مدیر هماهنگی و امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: در اقلیم ۱ میزان مصرف ۱۳۰۰ متر مکعب است که از این به بعد ۶,۰۰۰ تومان خواهد بود و لازم است مشترکان خانگی مصارف خود را به نحوی مدیریت کنند که در پلکان ۱۱ و ۱۲ قرار نگیرند.
وی افزود: مشترکان بد مصرف به ازای هر متر مکعب در پلکان ۱۱ در اقلیم‌های مختلف ۵,۰۰۰ تومان و در پلکان ۱۲ به بعد ۶,۰۰۰ تومان تعریف شده‌اند یعنی به ازای هر متر مکعب ۶,۰۰۰ تومان باید پرداخت کند که این عدد نسبت به پلکان‌های قبل جهش بسیار زیادی دارد.

رحمانی با بیان اینکه سال گذشته نیز همین مبلغ بود اما با توجه به سرمای زیاد هوا دولت مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که طبق آن ۷۰ درصد تخفیف برای مشترکان اعمال شد که این موضوع دیگر اعمال نمی‌شود و این تعرفه مربوط به فصل سرد بوده که از ۱۶ آبان تا ۳۱ فروردین ماه لحاظ خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۹ درصد مصرف کنندگان در سه پله اول قرار گرفتند و این موضوع نشان داد که مردم همکاری خوبی را با صنعت گاز دارند و تنها یک درصد مشترکان در پلکان ۱۱ و ۱۲ به بعد بودند که شش درصد مصرف را نیز شامل می‌شدند. با توجه به اینکه امسال این تعرفه‌ها اعمال می‌شود انتظار می‌رود که میزان مصارف کاهش پیدا کند.

وی در خاتمه اضافه کرد: سال قبل ۶۱ میلیارد متر مکعب در بخش خانگی مصرف صورت گرفت که ۴۲ میلیارد آن در فصل سرد بود که یک درصد مشترکان شش درصد از این ۴۲ میلیارد متر مکعب را مصرف کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcip5az.t1a3r2bcct.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین