تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۰
جالب است ۰
اینتل امروز در کنار اعلام خبرهای مهم درباره اولین کارت‌های گرافیک مخصوص بازی خود، اولین اطلاعات درباره پردازنده‌های گرافیکی سری Celestial را هم ارائه کرد که برای سال 2024 میلادی زمان‌بندی شده‌اند.
اینتل: منتظر کارت‌های گرافیک پرقدرت Arc Celestial باشید
به گزارش مردم فردا،بدیهی است نمی‌توان انتظار داشت اینتل با اولین پردازنده گرافیکی خود به جنگ کارت‌های گرافیک پرقدرت انویدیا یا AMD برود و به نظر می‌رسد دست کم به دو سال دیگر زمان نیاز دارد.

اولین پردازنده‌های گرافیکی مجزا اینتل با کُد Arc Alchemist شناخته می‌شوند که احتمالاً محصولات سری xx700 چون RTX X070 انویدیا و RX X700 تیم سرخ را هدف می‌گیرند. البته اینتل پردازنده‌های گرافیکی پرقدرت‌تر هم عرضه خواهد کرد که می‌تواند رقیب سری xx800 باشد.

امروز اینتل اعلام کرد پردازنده‌های گرافیکی نسل سومی این کمپانی با کُد Celestial در دسته محصولات کاملاً پرقدرت چون سری 900 رقبا قرار می‌گیرند. به این ترتیب به نظر می‌رسد کارت‌های گرافیک رده بالا و حتی پرچم‌دار انویدیا یا AMD با رقابت از سوی اینتل روبرو خواهند شد. اینتل تأیید کرده هم اکنون توسعه پردازنده‌های گرافیک سلستیال در دست انجام است.

اینتل در بازه 2023 تا 2024 میلادی پردازنده‌های گرافیکی نسل دومی Battlemage را عرضه خواهد کرد و به نظر می‌رسد Celestial برای سال 2024 تا 2025 باشد. در واقع در نقشه راه اینتل به +2024 اشاره شده که احتمالاً بیانگر قطعی نبودن برآوردهای این کمپانی است.

اینتل مشخصاً تاکید کرده پردازنده‌های گرافیکی Celestial جزء محصولات پرقدرت هستند که می‌بایست با کارت‌هایی چون RTX xx90 رقابت کنند.

مطمئناً سال‌های کلیدی برای گیمرها در پیش است و ورود اینتل به عرصه رقابت می‌تواند درست همانند ظهور Ryzen آغازگر عصر جدیدی باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcj.8exfuqe8ysfzu.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما