تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۳
جالب است ۰
نمونه‌ی اولیه‌ی پردازنده‌ی هیبریدی Larrabee (شامل پردازنده مرکزی و گرافیکی) اینتل به قیمت ۵۲۳۴ دلار فروخته شد.
کارت گرافیک هیبریدی Larrabee اینتل با قیمت 5000 دلار فروخته شد
به گزارش مردم فردا،همان‌طور که تامزهاردرور قبلاً گزارش داده بود، نمونه‌ی اولیه‌ی لارابی که ظاهراً تنها کارت گرافیک فعال این سری از کارت گرافیک‌های هیبریدی اینتل در جهان است، در وب‌سایت eBay فرانسه به قیمت ۵۲۳۴ دلار فروخته شد.

گفته می‌شود این مدل در‌ حالت عملیاتی قرار دارد که این موضوع از‌ طریق یک اسکرین‌شات که صفحه‌ی راه‌اندازی را نشان می‌دهد مورد تأیید قرار گرفت. بااین‌حال، فروشنده‌ی لارابی اظهار داشت که هیچ درایوری برای آن وجود ندارد. تصویر دیگری که در صفحه‌ی فهرست محصول ارائه شده، نشان می‌دهد که چرا این محصول یک نمونه‌ی مهندسی ساخته‌شده توسط اینتل است که در این شرکت برای استفاده‌های داخلی به کار گرفته می‌شود.

با در‌ نظر گرفتن این واقعیت که ممکن است لارابی تنها کارت گرافیک هیبریدی عملیاتی موجود در جهان باشد، جای تعجب دارد که چرا قیمت آن بالاتر نبود. در توضیحات این محصول آمده است: «اگر یک مجموعه‌دار جدی هستید، این محصول احتمالاً تنها شانس شما برای به‌‌ دست آوردن این قطعه از تاریخ خواهد بود.»
مشخص نیست فروشنده‌ای که امتیاز بازخوردش در eBay معادل ۱۰۰ درصد است، چگونه موفق شده به چنین قطعه‌ی کمیابی دست یابد، اما با توجه به تصاویر منتشرشده از لارابی، به‌نظر می‌رسد این محصول واقعی باشد.

اولین خبرها در‌ مورد لارابی در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. نام این محصول در‌ واقع نام رمز یک تراشه‌ی محاسباتی همه‌منظوره روی واحدهای پردازشی گرافیکی (GPGPU) بود. این سیلیکون به‌طور مؤثر می‌تواند وظایفی را که به‌طور معمول توسط پردازنده‌ی مرکزی انجام می‌شود، پردازش کند.

اساساً اینتل قصد داشت بُردی ایجاد کند که عملکردهایی فراتر از عملکرد گرافیکی در بازی‌های ویدئویی ارائه دهد. با در‌ نظر گرفتن این واقعیت، لارابی می‌توانست کارهایی مثل ردیابی بلادرنگ پرتو و نگاشت سایه‌های منظم را انجام دهد؛ قابلیتی که پردازنده‌های گرافیکی استاندارد در آن زمان، قادر به انجام آن نبودند.

همان‌طور که گیمر پی‌سی نیز اشاره کرده، لارابی از ۳۲ هسته‌ی چند رشته‌ای چهارطرفه، یک واحد پردازش برداری ۵۱۲ بیتی و یک گذرگاه حافظه‌ی ۱۰۲۴ بیتی (۵۱۲ بیتی دوطرفه) تغذیه می‌کند که برای اتصال به سیستم مورد نیاز است.
تامزهارورد نشان می‌دهد که معماری لارابی چگونه بنا شده است؛ به‌طوری‌که این معماری می‌تواند به پردازنده‌ی گرافیکی اجازه دهد حتی سیستم‌عامل را نیز اجرا کند. بااین‌حال، عملکرد گرافیکی این محصول نسبت به آنچه در کارت‌های دیگر آن زمان دیده می‌شد، کم‌تر بود. اینتل سرانجام در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت، عرضه‌ی لارابی به‌عنوان یک کارت گرافیک را لغو کند.

تام فورسایت یکی از طراحان ارشد لارابی گفت تقریباً به‌طور منظم از او در‌ مورد پروژه‌ی لارابی سؤال می‌شود. او اعلام کرده تقریباً هر ماه کسی از او می‌پرسد که چه اتفاقی برای Larrabe افتاد و این پروژه چرا شکست خورد. فورسایت در توضیحات خود گفت:

من سعی می‌کنم به مردم توضیح دهم که لارابی نه‌تنها شکست نخورد، بلکه یک موفقیت بسیار بزرگ بود. معماری چند پردازنده‌ای اینتل MIC که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، برخی از فناوری‌های موجود در برد لارابی را در‌ خود جای داده است. پردازنده‌های Xeon Phi x86 بر‌ پایه‌ی معماری MIC اینتل توسعه داده شده‌اند.
محصول گرافیکی گسسته‌ی بعدی اینتل یعنی Arc Alchemist در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. این شرکت امید زیادی به کارت‌ گرافیک‌های آینده‌ی خود دارد و در تلاش است تا سالانه میلیون‌ها پردازنده‌ی گرافیکی سری Arc را در‌ اختیار گیمرهای رایانه‌های شخصی قرار دهد.
https://mardomefarda.ir/vdcd.o0s2yt05ja26y.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما