تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۱
جالب است ۰
کاخ سفید از دولت کانادا خواسته است تا برای پایان دادن به تجمع و اعتراضات کامیون‌داران علیه برنامه‌های جاستین ترودو برای کنترل پاندمی کرونا در اتاوا و سایر نقاط کانادا، از اختیارات و قدرت "دولت فدرال" استفاده کند و همچنین از "حمایت کامل" وزات امنیت داخلی آمریکا در این خصوص خبر داد.
توصیه آمریکا به کانادا برای مقابله با کامیون‌داران معترض
به گزارش مردم فردا،به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، تلویزیون سی‌بی‌سی کانادا روز پنجشنبه گزارش کرد که اعضای دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از جمله «الخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی آمریکا تماس‌هایی را با همتایان کانادایی خود برقرار کردند و از آن‌ها خواستند جهت پایان دادن به این اعتراضات و انسداد راه‌ها، از اختیارات و قدرت دولت فدرال استفاده کنند.

همچنین، سی‌بی‌سی گزارش کرد که اعضای دولت بایدن به دولت کانادا وعده "حمایت کامل" وزارت امنیت داخلی آمریکا را جهت مقابله با معترضان داده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای به سی‌بی‌سی ادعا کرده که مقامات آمریکایی "شب و روز" به فعالیت خود جهت پایان دادن به اعتراضات در کانادا ادامه می‌دهند.

در ادامه اعتراض کامیون‌داران کانادایی علیه برنامه‌های جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برای کنترل پاندمی کرونا، پر ترددترین گذرگاه زمینی از آمریکا به سمت کانادا همچنان بسته مانده است.

رانندگانی که به طرح واکسیناسیون اجباری برای ترددهای بین مرزی معترض هستند، از ۲۸ ژانویه در خیابانهای اتاوا، پایتخت کانادا دست به تجمع زده‌اند. از شامگاه یکشنبه، پلیس به تدریج در حال مدیریت اوضاع است و هزاران لیتر سوخت را توقیف کرده و تانکرهای حامل سوخت را جابجا می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdcd.o0s2yt0n9a26y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین