تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۵
جالب است ۰
واشنگتن با هدف تحریک و ایجاد تنش نظامی در اقصی نقاط جهان همچون افغانستان، عراق، اوکراین، این بار تنگه تایوان را که کارشناسان و ناظران بین الملل از آن بعنوان حساس ترین و ملتهب ترین نقطه در جهان یاد می کنند، هدف قرار داده و به همراه کانادا ناوهای جنگی خود را به این منطقه اعزام کرد.
کانادا و آمریکا ناو جنگی به تنگه تایوان اعزام کردند
به گزارش مردم فردا،شبکه خبری سی ان  ان با انتشار این خبر افزود: بدنبال اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر دفاع از تایوان درصورت حمله  چین، کانادا و آمریکا چند فروند ناوجنگی خود را از تنگه تایوان عبور دادند.

بنابراین گزارش، نیروی دریایی آمریکا  در بیانیه ای اعلام کرد: ناو جنگی آمریکا « یواس‌اس هیگینز »  (USS Higgins)؛ با توانایی موشک های هدایت شونده روز سه شنبه (روز گذشته به وقت محلی)  از تنگه تایوان عبور کرد.

در این بیانیه آمده است؛ عبور این ناو آمریکایی از تنگه تایوان با همراهی  ناوچه «اچ‌ام‌سی‌اس ونکور» (HMCS Vancouver)  مدل «هلیفاکس»  (Halifax-class) نیروی دریایی کانادا صورت گرفت.

براساس اعلام نیروی دریایی آمریکا، عبور این دو فروند ناو جنگی از آبراه تایوان بدور از هر قلمرو دریایی و ساحلی کشوری بوده و این اقدام نمایانگر تعهد آمریکا و شرکا و  متحدان خود نسبت به داشتن منطقه ای آزاد در محدوده دریایی اقیانوس هند – آرام است.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: طی سه هفته گذشته این سومین باری است که آمریکا اقدام به اعزام ناوهای جنگی خود از آبراه تایوان می کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی بی اس» و در پاسخ به این پرسش که در صورت تهاجم نظامی چین به تایوان، نیروهای آمریکایی به دفاع از تایوان خواهند پرداخت، گفته بود «آری» .

آمریکا از دیرباز با انجام تحرکات تنش زا  با ادعای حمایت از منطقه، پس از شعله ور ساختن آتش فتنه، کشور و یا ناحیه ادعایی مورد حمایت خود را به حال خود رها کرده و یا بطور ضعیفی به حمایت از آن می پردازد، آنچه که طی دو دهه اخیر در منطقه خاورمیانه همچون افغانستان و اکنون در اوکراین جهان شاهد آن است.

کارشناسان و تحلیلگران مسائل بین الملل بر این باورند که واشنگتن قصد دارد تا پس از ایجاد فتنه ای که در شرق اروپا با کانون اوکراین انجام داد، نقطه ملتهب دیگری در جهان، تایوان را که چین بر آن حساس است، تحریک و آشوبی دیگر در جهان برپا سازد، تحلیلگران نسبت به حمایت ادعایی کاخ سفید از تایوان به دیده تردید می نگرند.
https://mardomefarda.ir/vdcc4eqs.2bqie8laa2.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین