تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰
جالب است ۰
سفیر اوکراین در آمریکا هشدار داد: اگر کشورش مورد حمله نیروهای نظامی روسیه قرار گیرد دیگر هیچ کس در امان نخواهد بود.
سفیر اوکراین: با حمله روسیه هیچ‌ کسی در امان نخواهد بود
به گزارش مردم فردا،"اوکسانا مارکارووا" یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه سی بی اس به الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه پوتین (رییس جمهور روسیه) به ما حمله کرد این نبود که او اوکراین یا فقط اوکراین را می خواهد، بلکه دلیل حمله وی به ما این بود که ما دموکراسی را انتخاب کرده ایم و آرزوهای آتلانتیک و اروپایی داریم.

سفیر اوکراین در ادامه افزود: ما نمی خواهیم بخشی از اتحاد جماهیر شوروی یا امپراتوری روسیه باشیم، ما می خواهیم حاکمیت داشته باشیم و برای استقلال خود می جنگیم.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است؛ اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

بخش های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب است، برای روس ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می شود.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه هستند و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده اند.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.
https://mardomefarda.ir/vdci.vapct1a5rbc2t.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین