تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۰
جالب است ۰
دبیرکل ناتو اعلام کرد، این ائتلاف نظامی تا زمانی که اوکراین پیروز جنگ شود، از این کشور حمایت خواهد کرد.
استولتنبرگ: ناتو در حال رایزنی داخلی برای نحوه پایان‌دادن به جنگ اوکراین است
به گزارش مردم فردا،«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (پنجشنبه) و در پاسخ به سوالی درباره ضدحملات اوکراین علیه نیروهای روسیه، گفت اوکراینی‌ها «پیشرفت می‌کنند» اما عدم قطعیت زیادی در این خصوص وجود دارد.
طبق گزارش رسانه‌های غربی، ضدحمله مورد انتظار اوکراین تاکنون با شکست مواجه شده و نیروهای این کشور فقط توانسته‌اند با هزینه‌های گزاف وسعت محدودی از سرزمین‌ها را پس بگیرند و با گذشت ۶ هفته از عملیات‌ها، همچنان در شکست شبکه دفاعی روسیه ناکام مانده‌اند.
دبیرکل ناتو در ادامه گفت: اوکراینی‌ها شرایط صلح را تعیین می‌کنند و نقش ناتو حمایت از آن‌هاست.
کشورهای غربی و ناتو تاکنون چندین بسته حمایت مالی و تسلیحاتی از اوکراین را تصویب کرده‌اند و حالا اوکراینی‌ها اصرار بر تجهیز به جنگنده‌های «اف-۱۶» دارند.
چندی پیش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا وعده ارسال جنگنده های اف-۱۶ برای کی‌یف را داد، اما روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی به نقل از چندین کارشناس نظامی نوشت که بعید است این جنگنده‌ها با توجه به روند فعلی جنگ در اوکراین تحول چندانی در اجرای ضدحمله ارتش این کشور به وجود بیاورند.
استولتنبرگ درباره خاتمه جنگ اوکراین نیز گفت: ناتو گفت‌وگوها و رایزنی‌های مداومی را در داخل این ائتلاف پیرامون چگونگی پایان دادن به جنگ اکراین و پیشروی به سمت صلح دنبال می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdciurar.t1auw2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین