تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳
جالب است ۰
وزیر دارایی اوکراین می‌گوید با تنش‌های ژئوپولیتیکی جدید، جذب حمایت مالی برای کی‌یف نسبت به گذشته دشوارتر شده است.
اوکراین: شرکایمان دوست دارند جنگ را فراموش کنند
به گزارش مردم فردا،سرهی مارچنکو می‌گوید با تغییر توجه مقامات کشور‌های کمک کننده کلیدی به انتخابات آتی آمریکا و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، تامین حمایت مالی از جنگ اوکراین سخت‌تر شده است.

به گزارش رویترز، این مقام اوکراینی در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول گفت: «خستگی زیادی می‌بینم، در میان شرکایمان ضعف زیادی می‌بینم، آن‌ها دوست دارند جنگ را فراموش کنند، اما جنگ همچنان ادامه دارد. در حال حاضر نسبت به آخرین نشست که در ماه آوریل برگزار شد، دو برابر تلاش می‌کنیم تا شرکا را متقاعد کنیم که از ما حمایت کنند».

مارچنکو با اشاره به انتخابات سال آینده آمریکا گفت: «تغییر ژئوپلیتیک و زمینه سیاسی داخلی در کشور‌های مختلف اشتهای دولت‌ها برای حمایت از اوکراین را کاهش می‌دهد».

گفتنی است، اوکراین برای بخش عمده‌ای از هزینه‌های مورد نیاز سال آینده به کمک خارجی وابسته است. رئیس جمهور این کشور همچنین اخیرا نسبت به افزایش حملات روسیه در فصل زمستان هشدار داده و خواستار افزایش کمک‌ها در این فصل شده است. با این حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در پی ادامه دار شدن جنگ، حمایت عمومی از اوکراین به ویژه در آمریکا در حال کاهش است. افزون بر این، تعداد حامیان این کشور در کنگره آمریکا نیز کاهش یافته است. 

خبرگزاری رویترز اخیرا در گزارشی عنوان کرده که با تشدید درگیری‌ها در نوار غزه، احتمالا حمایت نظامی آمریکا از اوکراین کاهش خواهد یافت.
https://mardomefarda.ir/vdcgyq9x.ak9qt4prra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین