تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
جالب است ۰
اداره امور جهانی کانادا اعلام کرد، همزمان با بسیج نظامی روسیه در مرز مشترکش با اوکراین، کانادا به خانواده دیپلمات‌هایش دستور داد تا اوکراین را ترک کنند.
کانادا خانواده دیپلمات‌های خود را از اوکراین خارج می‌کند
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری آناتولی، اداره امور جهانی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگرچه کارمندان دیپلماتیک در اوکراین باقی خواهند ماند اما دستور داده‌ایم تا کودکان زیر 18 سال و اعضای خانواده دیپلمات‌ها از این کشور خارج شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: امنیت و سلامت کانادایی‌ها، کارمندانمان و خانواده‌هایشان در سفارتخانه‌هایمان در خارج از کشور اولویت اصلی ماست. به خاطر بسیج نظامی کنونی روسیه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در داخل و اطراف اوکراین، تصمیم گرفتیم تا به طور موقت کودکان زیر 18 سال و اعضای خانواده کارمندانمان در سفارت کانادا در اوکراین را از این کشور خارج کنیم.

کانادا اواخر روز دوشنبه نیز توصیه‌نامه‌ای را صادر کرده بود و در آن تاکید کرد که کانادایی‌ها باید اوکراین را ترک کنند.

در این توصیه‌نامه سفری آمده بود: اگر در اوکراین هستید باید ارزیابی کنید که آیا حضورتان در آنجا ضروری است یا خیر.

کانادا آخرین کشور در فهرست کشورهایی از جمله آمریکا و انگلیس است که دستور خروج را برای سفارتخانه‌هایشان صادر کرده‌اند.

روسیه داشتن هرگونه برنامه برای حمله را رد می‌کند اما دستکم 100 هزار نیرو در امتداد مرزش با اوکراین مستقر کرده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پیش از دستور خروج روز سه‌شنبه و توصیه‌نامه سفری روز دوشنبه اعلام کرده بود که نسبت به انگیزه‌های روسیه نگران است.

این در حالی است که مقامات اوکراین تاکید کرده‌اند که اوضاع تحت کنترل است و انتظار ندارند در این زمان روسیه حمله‌ای انجام دهد.  

در ادامه بیانیه اداره امور جهانی کانادا آمده است: مقامات در این نهاد و در سفارت کانادا در کی‌یف به نظارت دقیق بر اوضاع ادامه خواهند داد.
https://mardomefarda.ir/vdcj.oetfuqe8isfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین