تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۴
جالب است ۰
وزارت دفاع ملی کانادا اعلام کرد که ژنرال وین ایر رئیس ستاد دفاعی ارتش این کشور به تازگی سفر خود به کی‌یف پایتخت اوکراین را به پایان رسانده است.
سفر رئیس ستاد دفاعی ارتش کانادا به کی‌یف؛ اتاوا همبستگی با اوکراین را تکرار کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از تارنمای خبری سی‌پی۲۴، در بیانیه‌ای که وزارت دفاع ملی کانادا شنبه شب منتشر کرد، آمده است: ژنرال وین ایر رئیس ستاد دفاعی ارتش کانادا هنگام حضور در کی‌یف از مقامات اوکراینی از جمله همتای خود ژنرال والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین توضیحات مفصلی دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش وی همچنین با سربازان اوکراینی ملاقات کرده است که برخی از آنها توسط کانادا تحت عملیات «یونیفر» (Unifier) که اوکراینی‌ها را در بریتانیا و لهستان آموزش می‌دهد، آموزش دیده‌اند.

جاستین ترودو نخست‌وزیر اوکراین اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد که کانادا چهار تانک لئوپارد ۲ را به اوکراین اهدا می‌کند که تعداد تانک‌های اهدایی کانادا به کی‌یف را دو برابر خواهد کرد.

اتاوا همچنین یک خودروی زرهی و بیش از ۵ هزار گلوله مهمات به اوکراین خواهد داد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: ایر نتایج ملموس حمایت کانادا را در اوکراین مشاهده کرد و درباره اینکه چگونه کانادا و نیروهای مسلح این کشور می‌توانند به نیازهای آینده کی‌یف کمک کنند، با مقامات اوکراینی گفت‌ وگو کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ژنرال ایر در جریان تعامل با ژنرال زالوژنی، تعهد تزلزل‌ناپذیر نیروهای مسلح کانادا به ادامه همبستگی با اوکراین را تکرار کرد و قول داد به حمایت مستقل و مستقیم یا با همکاری متحدان خود در اروپای شرقی از اوکراین ادامه خواهد داد.

همچنین در این بیانیه آمده است که ایر همچنین با لاریسا گالادزا سفیر کانادا در اوکراین ملاقات کرد تا دیدگاه‌های اتاوا و کی‌یف را به اشتراک بگذارد.
https://mardomefarda.ir/vdcepz8z.jh8f7i9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین