تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۲
جالب است ۰
روزنامه گلوبال نیوز کانادا گزارش داد، کانادا یک گروه کوچک از عوامل نیروهای ویژه‌اش را در اوکراین مستقر کرده است.
استقرار واحد نیروهای ویژه کانادا در اوکراین
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام به دنبال مذاکرات امنیتی بی‌نتیجه هفته گذشته برای حل و فصل تنش‌ها میان مسکو و کی‌یف صورت گرفته است. روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است و ایالات متحده جمعه ابراز نگرانی کرد که روسیه به دنبال بهانه‌ای برای حمله در صورت شکست مذاکرات و به دست نیامدن اهداف مدنظرش است.

روزنامه گلوبال نیوز به نقل از منابع نامشخص گزارش داد، حضور عوامل ویژه کانادا بخشی از تلاش متحدان ناتو برای ایجاد بازدارندگی مقابل روسیه در اوکراین و شناسایی راه‌هایی برای کمک به دولت اوکراین است.  

در گزارش گلوبال نیوز آمده است، این واحد همچنین وظیفه کمک به ارائه طرح‌های تخلیه برای پرسنل دیپلماتیک کانادایی در صورت یک تهاجم تمام عیار را بر عهده دارد.

سخنگوی فرماندهی نیروهای عملیات‌های ویژه کانادا از تایید این گزارش خودداری کرد، اما گفت از نیروهای امنیتی اوکراین به صورت دوره‌ای از پاییز ۲۰۲۰ حمایت شده است.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا برای بررسی تلاش‌ها به منظور ایجاد بازدارندگی مقابل "اقدامات متخاصمانه" روسیه به کی‌یف سفر کرده و دوشنبه با نخست‌وزیر اوکراین ملاقات کرد.

کانادا بعد از اوکراین و روسیه، سومین جمعیت بزرگ از اوکراینی‌ها در جهان را دارد و از سال ۲۰۱۵ یک هیات تمرینی با ۲۰۰ عضو را در غرب اوکراین نگاه داشته است. روز یکشنبه کانادا با اشاره به آنچه "تخاصم روسیه" خواند، از شهروندانش خواست تا از انجام سفرهای غیر ضروری به اوکراین خودداری کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcd.x0x2yt0nna26y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین