تاریخ انتشار :شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
جالب است ۰
خبرگزاری فرانسه خبر داد که رای‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید که خواستار برقراری آتش‌بس در غزه است، تا دوشنبه به تعویق افتاد.
رای‌گیری تازه شورای امنیت درباره غزه به تعویق افتاد
به گزارش مردم فردا،به دنبال وتوی روسیه و چین علیه طرح پیشنهادی آمریکا درباره جنگ اسرائیل علیه غزه، رسانه غربی از تعویق جلسه رای‌گیری امروز در شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه جدید خبر داد.در شرایطی که شامگاه جمعه (به وقت تهران) رویترز از تدارک شورای امنیت سازمان ملل برای رای دادن به قطعنامه با موضوع جنگ غزه خبر داد، برخی منابع دیپلماتیک غربی این خبر را تکذیب کردند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، رای گیری در شورای امنیت سازمان ملل درباره متن جدیدی که خواستار آتش بس «فوری» در جنگ غزه شده است، تا روز دوشنبه به تعویق افتاد.
روسیه و چین روز جمعه قطعنامه آمریکا را که با مخالفت کشورهای عربی نیز مواجه شده بود، به دلیل آنکه صراحتا از اسرائیل خواستار توقف فوری جنگ نشده بود، وتو کردند.منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفتند که متن جدید آتش بس قرار بود امروز به رای گذاشته شود اما این جلسه برای اجازه دادن به بحث‌های بیشتر عقب افتاد.به روایت این رسانه، پیش‌نویس این قطعنامه «خواهان آتش‌بس فوری» برای ماه مبارک رمضان است و منجر به «آتش‌بس دائمی پایدار» می‌شود.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در این قطعنامه همچنین بر آزادی «فوری و بدون قید و شرط» اسرای اسرائیلی و برداشتن «همه موانع» برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تصریح شده است.پیش از این رویترز گزارش داده بود که نشانه‌ها حاکی است که آمریکا این قطعنامه را وتو خواهد کرد. خبرگزاری فرانسه در گزارش خود خبر داده که هشت عضو از 10 عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل روی این پیش نویس جدید کار کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcfcxd0.w6dj0agiiw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین