تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
جالب است ۰
نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد که شورای امنیت وظیفه متوقف کردن جنگ در نوار غزه را بر عهده دارد.
تشکیلات خودگردان: وظیفه شورای امنیت توقف جنگ غزه است
به گزارش مردم فردا،«ریاض منصور» از شورای امنیت خواست مسئولیت خود را بر عهده بگیرد و برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه تلاش کند.

منصور در گفت‌وگو با خبرگزاری «العالم العربی» بر تداوم فشار بر تمامی اعضای شورای امنیت، به‌ویژه کشورهایی که حق وتو دارند تاکید کرد تا به وضعیت انسانی در نوار غزه پرداخته شود.

وی گفت که تلاش‌ها و رایزنی‌ها با هدف جلوگیری از کوچ اجباری فلسطینی‌ها ادامه خواهد یافت.

منصور درباره احتمال برگزاری جلسه شورای امنیت برای رای‌گیری درباره آتش‌بس در غره نیز گفت: ما نسبت به تحقق این موضوع امیدوار هستیم و پیش‌نویس قطعنامه در دست اعضای شورا است و در حال رایزنی در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: مسئولیت اصلی شورای امنیت توقف این جنگ و درخواست آتش‌بس است تا این وضعیت و این تجاوز به دیگر مناطق خاورمیانه کشیده نشود.

ریاض منصور همچنین تاکید کرد: شورای امنیت نهاد رسمی مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است و آنچه در منطقه نه تنها فلسطین رخ می‌دهد امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند؛ چراکه خطر گسترش درگیری وجود دارد و در نتیجه امنیت و صلح منطقه را تهدید می‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdchmini.23nx-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین