تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
جالب است ۰
فرمانده ارشد آمریکا در «خاورمیانه» گفت از برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان فلسطینی در صورت آغاز عملیات نظامیان این رژیم در رفح غزه اطلاعی ندارد چون برنامه‌ای وجود ندارد.
فرمانده سنتکام: اسرائیل برنامه‌ای برای حفاظت از غیرنظامیان در غزه ندارد
به گزارش مردم فردا،ژنرال «مایکل کوریلا» فرمانده فرماندهی مرکزی تروریستی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» گفت، معتقد نیست که رژیم صهیونیستی این برنامه‌های ادعایی خود را نهایی کرده باشد.
کوریلا روز پنجشنبه به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «آنها (رژیم صهیونیستی) گفته‌اند که پس از تکمیل برنامه‌ها، آن را در اختیار من قرار خواهند داد.»
به گفته او، نظامیان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با این فرمانده آمریکایی مدعی شده‌اند «تا زمانی که توانایی محافظت از غیرنظامیان فلسطینی و انتقال آنها به خارج از منطقه را نداشته باشند» وارد رفح نخواهند شد. این در حالیست که حملات هوایی صهیونیست‌ها به این منطقه تحت‌محاصره ادامه دارد و هر روز به تعداد شهدا اضافه می‌شود.

کمپ موقت آوارگان فلسطینی در رفح
در همین حال سران کشورهای منطقه به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهند که نباید هیچ عملیات نظامی در شهر رفح که جمعیت زیادی از آوارگان در آنجا حضور دارند، انجام دهد. آمریکا هم که در ظاهر دم از حقوق بشر می‌زند، تاکنون سه مرتبه قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرده و امروز (جمعه) قرار است قطعنامه مدنظر خودش را در شورای امنیت به رای بگذارد.
براساس آمار سازمان ملل متحد و وزارت بهداشت غزه، نزدیک به ۳۲۰۰۰ فلسطینی - که بیشتر آنها زن و کودک بودند - در پنج ماه نبرد در غزه به شهادت رسیده‌اند و به‌رغم آغاز ماه مبارک رمضان، توافقی میان حماس و تل‌آویو برای برقراری آتش‌بس حاصل نشده است و پیش‌بینی می‌شود امروز دوباره گفت‌وگوها در قطر از سر گرفته شود.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، مایکل کوریلا در سخنانش همچنین مدعی شد که ایالات متحده در تلاش است تا از طریق ارسال کمک‌ها با چتر که نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا با شرکای منطقه‌ای از جمله اردن انجام می‌دهند، درد و رنج‌های انسانی در غزه را کاهش دهد. این در حالیست که آمریکا می‌تواند به متحدش، رژیم صهیونیستی، برای باز کردن گذرگاه‌های زمینی برای ورود کمک‌های بشردوستانه فشار آورد یا خواستار آتش‌بس شود، اما چنین رویکردی اتخاذ نمی‌کند.
فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «اکنون نزدیک به یک میلیون وعده غذایی در شمال غزه با کمک هشت کشور دیگر تامین کرده‌ایم.» او مدعی شد که «در دو هفته گذشته پیشرفت‌هایی در زمینه دریافت کمک از طریق زمین صورت گرفته است.»
این نظامی ارشد آمریکایی همچنین گفت: «من با سفیر دیوید ساترفیلد که نماینده ویژه تلاش‌های بشردوستانه است، صحبت کردم و او پیشرفت‌هایی را در زمینه چالش‌های توزیع امنیت داخلی در داخل غزه مشاهده کرده است.»
https://mardomefarda.ir/vdcdjz0x.yt0oz6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین