تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
جالب است ۰
سخنگوی پنتاگون گفت ایالات متحده در حال بررسی اعزام مستشاران نظامی اضافی به سفارت خود در کی‌یف است.
برنامه پنتاگون برای اعزام پرسنل نظامی بیشتر به کی‌یف
به گزارش مردم فردا،ژنرال «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون شنبه به وب‌سایت «پالتیکو» گفت که این نیروها نقش «غیر جنگی» را ایفا خواهند کرد، در درجه اول پشتیبانی لجستیک، نظارت بر تحویل تسلیحات ایالات متحده و کمک به تعمیر و نگهداری تسلیحات.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد و پنتاگون گفت این بسته شامل مواردی مانند دفاع هوایی و قابلیت‌های توپخانه می‌شود.
اگرچه رایدر با استناد به «دلایل امنیتی عملیاتی و حفاظت از نیرو» مشخص نکرد که چه تعداد پرسنل ممکن است به کی‌یف اعزام شود، منابع آگاه به پالتیکو گفتند که این تعداد تا ۶۰ نفر خواهد بود. رایدر توضیح داد که مشاوران اضافی می‌توانند در دفتر همکاری دفاعی در سفارت کار کنند.
اوکراین در پی یک حمله متقابل شکست‌خورده در تابستان گذشته و همچنین تلفات اخیر که با کاهش عرضه مهمات خارجی تشدید شده است، در تلاش است تا ابتکار عمل را در میدان نبرد بازیابد.
«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده اخیرا اعتراف کرد که «اوضاع در میدان نبرد کمی به نفع روسیه تغییر می‌کند» زیرا نیروهای کی‌یف در حال مبارزه «از نظر حفظ موقعیت» هستند.
به گفته پالتیکو، مشاوران موظف به کمک به اوکراینی‌ها با تجهیزات جدید تحویل شده خواهند بود زیرا انتظار می‌رود درگیری‌ها در تابستان تشدید شود.
اگرچه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده بود که نیروهای آمریکایی برای جنگ با روسیه در اوکراین اعزام نخواهند شد، اما مسکو بارها هشدار داده است که ایالات متحده و سایر اعضای ناتو به شکل بالفعل در درگیری‌ها مشارکت می‌کنند.
به گزارش راشا تودی، روسیه همچنین از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و دیگر سیاستمداران اروپایی انتقاد کرد که گفتند نمی‌توانند اعزام نشدن نظامیان غربی به اوکراین در آینده را منتفی بدانند. روسیه معتقد است که هیچ مقدار کمک خارجی نمی‌تواند مسیر درگیری را تغییر دهد یا اوکراین را از شکست نجات دهد.
https://mardomefarda.ir/vdcgyn9x.ak9tu4prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین