تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۲
جالب است ۰
گوگل ساعاتی پیش در سایت رسمی خود اعلام کرد که سه قابلیت جدید به بخش جستجوی مرورگر کروم اضافه کرده است تا کاربران در هنگام استفاده از این بخش بتوانند به نتایج دقیق‌تر و واضح‌تری دست پیدا کنند. بنا به گفته گوگل حتی در صورتی که کاربران به ارتباط اینترنت ضعیفی دسترسی داشته باشند بازهم می‌توانند از این قابلیت‌های عالی استفاده کنند.
گوگل قابلیت‌های جدید مرورگر کروم در بخش جستجو را معرفی کرد
به گزارش مردم فردا،گوگل امروز سه قابلیت جدید به مرورگر کروم خود اضافه کرد که سبب می‌شود بخش جستجوی آن عملکرد بهتری پیدا کند و نتابج مناسب‌تری در دسترس کاربران خود قرار دهد. بنا به گفته گوگل برخی از این قابلیت‌ها برای نسخه دسکتاپ و برخی دیگر نیز برای نسخه موبایلی این مرورگر طراحی شده‌اند. قرار است این سه قابلیت جدید به مرور در اختیار عموم کاربران این مرورگر قرار بگیرد.

براساس گزارش Theverge، نوار جستجوی مرورگر کروم اکنون قادر است پیش از اینکه از سوی کاربران کلمه یا متنی تایپ شود چند جستجوی پیشنهادی به آن‌ها ارائه دهد. کروم به منظور اینکه این جستجوهای پیشنهادی را پیدا کند به کلمات و متن‌هایی که در گذشته توسط کاربران تایپ شده است توجه می‌کند. به عنوان مثال اگر کاربران در گذشته دستور پخت یک غذای خاص کره‌ای را جستجو کرده باشند با قرار دادن نشانگر در نوار جستجو، پنجره‌ای جدید با عنوان People also search for را مشاهده می‌کنند که جستجو برای دیگر غذاهای معروف کره‌ای را پیشنهاد می‌دهد.




برخی از این جستجوهای پیشنهادی گوگل دارای عکس است که آن‌ها نیز در این بخش نمایش داده می‌شوند. البته باید گفت این قابلیت چندان جدید نیست. گوگل برای اولین بار در سال 2020 این قابلیت را معرفی کرد ولی تاکنون اجازه دسترسی تمامی کاربران به آن را نداده بود. گوگل امیدوار است با این قابلیت بتواند جستجوهای گسترده‌تر و متنوع‌تری را به کاربران پیشنهاد کند.

قابلیت جدید دیگر که قرار است در اختیار کاربران نسخه اندروید و iOS از کروم قرار بگیرد به منظور بهبود عملکرد این مرورگر در هنگام خرید محصولات گوناگون طراحی شده است. کروم اکنون در نسخه جدید خود با جستجوی کاربران برای خرید یک محصول خاص، دیگر محصولات مرتبط با آن را هم به نمایش می‌گذارد. در گذشته محصولات پیشنهادی این مرورگر تنها محدود به همان کلمات جستجو شده توسط کاربران بود. به عنوان مثال اگر اکنون برای یک محصول با عنوان Bohemian Table جستجو شود، گوگل نتایج مربوط به دیگر کلمات مرتبط نظیر Bohemian Tablecloth، Bohemian Table Runner و... را هم به نمایش در می‌آورد. بازهم می‌توان تصاویر مربوط به نتایج این جستجو را در این بخش نیز مشاهده کرد.


گوگل اعلام کرده است که این پیشنهادهای جستجو حتی در حالی که گوشی‌های هوشمند به ارتباط اینترنت ضعیفی دسترسی دارند نیز به خوبی فعالیت خود را صورت می‌دهد. این شرکت اعلام کرده است که موتور جتسجوی نسخه اندروید و iOS این مرورگر را ارتقا داده است تا آن بتواند حتی در صورت اتصال به شبکه‌های ضعیف اینترنت نیز پیش نمایشی از تصاویر در بخش پیشنهادهای جستجو ارائه دهد. بنا به گفته گوگل، مرورگر کروم در این حالت یک «مدل کم حجم از داده‌های خواندنی» را دانلود می‌کند تا از عملکرد مناسب بخش پیشنهادهای جستجو مطمئن شود. این مدل شامل پیشنهادهای جستجویی است که به صورت متعدد توسط دیگر کاربران مورد استفاده قرار گرفته است.

گوگل اعلام کرده است که این سه قابلیت را به مرورگر کروم اضافه کرده است و آن‌ها در آینده نزدیک در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد.
https://mardomefarda.ir/vdcevn8w.jh8xfi9bbj.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما