تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۷
جالب است ۰
آمریکا در واکنش به تصمیم دیوان عالی عدالت ونزوئلا در رد صلاحیت نامزد اپوزیسیون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، برنامه و جدول بازگشت تحریم‌های لغو شده علیه کاراکاس را اعلام کرد.
آمریکا جدول زمانی بازگشت تحریم‌ها علیه ونزوئلا را اعلام کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه به وقت محلی گفت که شرکت‌های این کشور تا ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) فرصت خواهند داشت تا تراکنش‌های مالی خود را با شرکت «ماینرون» ونزوئلا تسویه کنند. ماینروان یک شرکت دولتی استخراج طلا در ونزوئلاست.

یک مقام دولت جو بایدن رئیس جمهوری اعلام کرد که مجوزهای خزانه‌داری آمریکا برای همکاری با صنعت نفت ونزوئلا نیز فقط تا ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) اعتبار خواهند داشت اگر کاراکاس اجازه حضور «ماریا کورنیکا ماچادو» نامزد اپوزیسیون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را صادر نکند، این مجوزها تمدید نخواهند شد.

دیوان عالی عدالت ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد که ماچادو از چهره‌های اپوزیسیون نمی‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

اما ماچادو ۶۵ ساله که در انتخابات مقدماتی اپوزیسیون در ماه اکتبر توانست نامزد شود، گفته که از انتخابات کناره‌گیری نخواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اواخر مهر ماه به دنبال از سرگیری مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفان داخلی تحت حمایت واشنگتن، بخشی از تحریم ونزوئلا را کاهش داد.

واشنگتن تهدید کرده بود اگر وعده‌های دولت به مخالفان داخلی دولت ونزوئلا عملی نشود تحریم‌ها باز گردانده می‌شود.

دولت مادورو و گروه اپوزیسیون تحت حمایت آمریکا درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ و حضور ناظران بین‌المللی برای نظارت بر انتخابات توافق کرده بودند.

آنها همچنین توافق کردند که همه نامزدهای واجد شرایط بتوانند در انتخابات شرکت کنند و هر طرف نامزد خود را بر اساس قوانین خود انتخاب کند.
https://mardomefarda.ir/vdcgqz9x.ak9wq4prra.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین